אבחון באמצעות טביעות האצבעות- אבחון ביומטרי בכף ידע

כף ידעיצאתי מלאה במידע והמומה מהפגישה עם ריבה אלקלעי מכף ידע.

היא סיפרה לי דברים על בני. את חלקם ידעתי, חלקם חשתי באינטואיציה אימהית אבל לא הבנתי וחלקם לא ידעתי כלל, אבל ההבנה הכתה בי. יש סיבה להרבה דברים. דוגמא פשוטה: מאז היותו תינוק, ניתן היה להבחין בחוסר הנוחות הבולט שלו בארועים ובירידים רועשים ואני בתגובה השתדלתי לא לקחת אותו לכאלה. מסתבר שהרגישות השמיעתית שלו גבוהה. יכולת שמצד אחד עלולה להפריע לו בריכוז ומצד שני ניתן לנצל לאפיקים כמו מוזיקה או למידה תוך שימוש בשמיעה ועוד.

עוד המון נקודות הועלו בשיחה שבסופה הגעתי עם 6 דפים מסכמים ודיסק שמע שנשלח הביתה.

פרופיל האישיות הביומטרי בודק היבטים מולדים ונרכשים, מהם האונות החזקות אצל הילד ועל מה כל אונה אחראית, תהליך למידה וסגנון חשיבה, תכונות כלליות, את מידת הכריזמה ומוטיבציה של הילד, היבטים רגשיים ותקשורת בין אישית, המלצות לתהליכי למידה, חוגים שיתאימו לילד.

שלב הפגישה

ריבה נתנה לי גם עצות ללמידה אפקטיבית עם הילד ואפילו לקיום מערכת יחסים טובה איתו. במהלך השיחה היא אמרה כי בגלל הדמיון המפותח שלו הוא יאהב לקרוא ספרי פנטזיה ומדע בדיוני. מהפגישה ישר נכנסתי לסניף של סטימצקי שנמצא ליד מרכז גירון וקניתי לליאל את הספר ״הקמע״ של קאזו קיבואישי. הילד קרא את הספר באותו הערב, לראשונה בחיו הוא קרא ספר בעצמו מההתחלה ועד הסוף…

ברור שרצתי מהר לקנות את שני הספרים הנוספים בטרילוגיה.

שלב הבדיקה

האבחון בכף ידע לא כרך במבחנים ארוכים ובחינת הילד, אלא פשוט, נעים ומהיר. ערן מרסה, בחור מקסים ועדין, לוקח סריקה של טביעות האצבעות של הילד (גם מבוגרים יכולים לעבור את האבחון) מכפות ידיו וגם מכפות הרגליים, כל זה בהליך פשוט, חצי שעה והיינו בחוץ. מתאמים פגישה נוספת לאחר כשבועיים שבמהלכם נבדקים כל הנתונים ולאחר השבועיים הללו נפגשים עם ריבה אלקלעי לפגישה מוקלטת שתצאו ממנה, כמוני, המומים ועם המון ידע שחשוב מאוד ליישם אותו.

בתחילת שנת הלימודים כתבתי את הפוסט ״איך לעזור לילד שלך להצליח בלימודים״ כמובן שהוספתי לרשומה את ההמלצה על אבחון בכף ידע. אני מאמינה שהמודעות לחוזקות ולחולשות כשלעצמה מהווה חלק נכבד בפתרון.

שבוע אחרי המפגש אני משתמשת בכלים שנתנה לי ריבה, אני מדברת לילד בטון הכי נעים שלי, כי אני יודעת שזה חשוב לו, אני משתמשת בחוזקה שלו- בזיכרון כדי לעזור לו ללמוד ואני עושה את שאר הדברים שדיברנו בינינו הקשורים בתזונה, גבולות וקשרים בין משפחתיים.

כף ידע, מרכז גירון, זבוטינסקי 3, רעננה  טל. 09-7729722

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

2 Comments

  1. קארין

    29 בדצמבר 2013 at 14:55

    ריבה וערן מדהימים. האבחון משמעותי. גם אני עברתי את האבחון, וגם כתבתי עליו בדיוק אתמול. 🙂
    כלי חובה במערכת החינוך!

    1. לילך

      29 בדצמבר 2013 at 18:14

      אכן, הם נהדרים. בייחוד שהם נפגשים עם האדם בנקודות החשובות של חייו, וכאן מאוד חשובה הרגישות והאמפתיה.

Leave a Reply