בוסתן בראשית

חיפשתי מקום שאוכל לנוח בו בזמן שהילדים מתרוצצים…

הגענו מוקדם בבוקר לבוסתן בראשית שבגולן (סליחה, תשע זה כן מוקדם בתרבויות מסוימות!) וישר התחלנו ב…קטיף! כל עונה והפירות שלה ואנחנו הגענו בעונת התפוחים (בבוסתן יודעים לספר על המינים השונים, אבל אני יודעת לספר על תפוחים מתוקים-אדומים ותפוחים חמוצים-ירוקים), אפרסקים ונקטרינות.

ילדים שלא נוגעים בבית בפרי אפילו עם מקל, פתאום דרשו שאשטוף להם ומהר, אכן, הכי כיף זה לאכול בשטח, לקטוף פרי מהעץ, לשטוף מעט (אין ריסוס במטעי הקטיף העצמי) ולתת ביס ככה תחת העץ שממנו הוא נקטף. משם המשכנו למסלול חדש בבוסתן "מסלול החידות של חבורת תפוח ג'ננה", את המסלול הזה עוברים עם מדריך צמוד וחמוד שסיפר לנו על התהליך שעובר על הזרע עד להפיכתו לפרי וכן הסברים על פירות וירקות וחוץ מזה כמובן שהפגזנו אותו בשאלות על הבוסתן, אלו פירות גדלים בו והיכן (התשובה היא דובדבנים, פירות יער, תותי בר, שזיפים, ענבים ותאנים שמתחבאים ברחבי הבוסתן) מתי כדאי להגיע (הבנתי שבתקופת פריחת הדובדבן יש פסטיבל מדהים, אבל בכל עונה יש איזה פרי אופייני שכיף לטעום). בין לבין כדי לא להתיש את הילדים בעומס מידע, משולבים תחנות יצירה שהשיא הוא הכנת ואפיית מיני פאי תפוחים.

בשעה 11:00 (יש שעות קבועות וכדאי לברר מראש מתי) נסענו בטרקטור בין המטעים של קיבוץ עין זיוון עד לגבול סוריה וזכינו להסבר מרתק על חיילי האו"ם הגרים במקום ועוד סיפורים שכדי לשמוע אותם תצטרכו פשוט לעלות על הטרקטור…

המקום מקרין שלווה. מסביב פרוסים שולחנות עץ וכסאות, ערסלים תחת עצים, פינות חי, סוסי פוני. כדי להעביר את החוויה שהמקום מספק צילמתי קצת תמונות, אבל יש דברים שקשה להעביר בתמונה, כמו למשל הטעם של הנקטרינה, המרחבים של הבוסתן והעובדה שגם אם חם מאוד בחוץ, מתחת לעצים בבוסתן קריר ונעים.

מצאתי את בוסתן בראשית, מקום רגוע וכיפי שנותן גם ערך חינוכי ואיכותי לילדים.

כניסה לבוסתן : 30 ₪ מבוגר, 25 ₪ ילד. ההשתתפות במסלול החידות בתשלום.

לפרטים נוספים: www.enzivan.co.il

הבאת תפוחים?

1. לילך

4 באוקטובר 2012 at 14:37

הבאתי תפוחים, אפרסקים ונקטרינות, בקיצור, כל שניה יש אצלנו מישהו במקרר שלוקח איזה פרי…

2. קארין אפלבאום

4 באוקטובר 2012 at 19:00

תודה על ההמלצה. חייבת לנסות.