שבקייה של מאמא איישה

כשאני לשה את הבצק של השבקייה אני מביטה על ידיי, עליהן מונחות 2 צמידים שהיו שייכים לאמא של סבתא שלי- מאמא איישה ואני חושבת שגם היא פעם, מזמן, לשה את אותו הבצק  והכינה את אותה השבקייה לאנשים שאהבה.

הנה השבקייה עם הערות מ"זקנות השבט" והצעת ייעול אחת…

2

מניחים בקערה 1 קילו קמח מנופה+ 2 כפות סוכר לבן+ כפית מלח+ 1 כוס שמן+ 2 כפות חומץ (עדיף בלסמי) ומוסיפים כ- 1/2  2  כוסות מים חמים מעט, תוך כדי לישה ובהדרגה. מניחים לתפיחה לחצי שעה. בזמן הזה לא נחים, אלא מכינים את הרוטב – סירופ קרמל.

הסוד של הסירופ הוא במשך ההכנה, אסור לקצר את זמן ההכנה, כי הבישול הארוך נותן את טעם הקרמל. אני משתמשת בפינג'ן יחסית גדול כדי לתת עומק שייקל עליי בהמשך פשוט לטבול את השבקייה.

לסירופ: 1 ק"ג סוכר+ 2 כוסות מים להביא לרתיחה בסיר קטן/ פינג'אן, להנמיך את הלהבה ולבשל לפחות 20 דקות, להוסיף 2 כפות מיץ לימון טרי ולהמשיך לבשל על אש קטנה.

DSCN2911

כשהבצק מוכן, לחלק אותו ל- 6 חלקים, לרדד רצועות ולטגן אותם בשמן עמוק בצורת מעין סלסול או להשתמש בהצעת הייעול של אימי- היא קורצת עיגולים או חותכת אפילו בסכין ומחלקת כל עיגול לכ- 4 רצועות המחוברות בניהם (כמו בתמונה)

ואז, שימו לב מושכת את הרצועות הפנימיות החוצה, יוצרת מעין מגן דוד ו… ישר זורקת לשמן.

כל מגן דוד כזה יש לטגן משני הצדדים ולהעביר למסננת עם נייר סופג. מהמסננת אני ישר טובלת בסירופ ומשם למגש. את הסירופ שנשאר אני פשוט "שופכת" על מגש השבקיות ומפזרת מעל סוכריות צבעוניות.

בתאבון והנאה!

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

4 Comments

  1. מקסים!

    28 בנובמבר 2012 at 11:44

    אני לא מאמינה!!!1
    מהמם!!!!!!
    תודה רבה!!!
    טעיםםםםםם

    1. לילך

      28 בנובמבר 2012 at 11:53

      תודה לך, למרות התדמית של השבקייה, היא קלה להכנה,
      רק משאירה המון דביקות במטבח וצורך דחוף לשטוף את הריצפה…

  2. Romi Dayan

    5 בדצמבר 2012 at 17:35

    מהמם!!!
    תמיד רציתי לדעת איך מכינים את זה…

    1. לילך

      6 בדצמבר 2012 at 9:58

      רומי, תודה!,
      עכשיו את יודעת, אז… להפשיל שרוולים ו… לעבודה!

Leave a Reply