טיול חורף לעין חרוד וביקור במשכן לאמנות

בבוקר שמש שקרנית, קריר וגשום, יצאתי לסיור בלוגרים ועיתונאים בקבוץ עין חרוד (איחוד ומאוחד). לנו העירוניים לא ברור מה ההבדל, מבחינתנו קיבוץ זה קיבוץ, אבל לחברים ובעיקר הוותיקים יש הבדל תהומי שמקורו באידאולוגיה. לצורך ההבדל אציין שקיבוץ עין חרוד איחוד נותר שיתופי.

בין הדברים המשמעותיים המעטים שנותרו משותפים לעין חרוד איחוד ומאוחד ניצב המשכן לאמנות. קשה להאמין, איך בתקופה כלכלית ובטחונית כל כך קשה, גרדו חברי הקיבוץ תקציבים כדי להציל חפצי אמנות ויודאיקה מאירופה המתפוררת.

המשכן לאמנות

למעשה, זהו המוזיאון הראשון בישראל שהוקם ב- 1938 בתחילה בשם "פינת אמנות", שם שבמהרה פינה מקומו לשם מפואר יותר "משכן לאמנות". "משכן" ולא "מוזיאון", שם השואב מהיהדות ומסמל רעיון ומקום רוחני, אוהל מועד ליצירה ולנפש.

התערוכה הראשונה הוקדשה לואן גוך והאימפרסיוניסטים ועוררה הד כשהתגלה כי הציור הראשי בה מזוייף.

חזית המשכן לאמנות עין חרוד.

3 תערוכות חגיגיות יתקיימו לאורך שנה ויציינו את חגיגות השמונים למוזיאון:

  • "מאוספי המשכן"- מפגש עם קמצוץ מייצג מתוך אוסף מחסני המוזיאון: אמנים יהודים מאסכולת פריז המציגים את חיי היומיום בעיירה היהודית, דיוקנאות, גלות ואף חפצי קודש ויודאיקה מרשימית ומיוחדים. חלק נוסף בתערוכה יציג אמנות ישראלית בדגש על אמנות ארצישראלית, קיבוצית ופריפריאלית.
  • "הדרך לעין חרוד"- אמנים צעירים ועכשוויים.
  • תערוכה בינלאומית של חיים סוטין- תוצג לראשונה בארץ.

עין חרוד בתקופה זו של השנה צבוע בירוק, כדאי להתלבש היטב כי אין כאן בנייני ענק שיעצרו את הרוח. בחצר הפסלים במשכן לאמנות תמצאו בית קפה קטן וביתי.

בקתות האירוח המפנקות בעין חרוד איחוד.

אם אתם מתכננים טיול בגלבוע וקצת יותר לנשום את המקום המיוחד הזה, אמליץ לכם להתארח במתחם האירוח של עין חרוד איחוד, שם תמצאו חדרים נוחים וארוחת בוקר כפרית בריאה גדושה בירק ובריבות בהכנה ביתית. אם הפרוטה מצויה בכסכם, תוכלו להתפנק בבקתות המשודרגות המכילות גם ג'קוזי המשקיף לגלבוע.

כשאתם כבר באזור כדאי שתקפצו "לשטוף את העיניים" בחנות לחפצים יד שניה "יד אחרת". מקומות לאוכל טוב שאני מכירה ואוהבת באזור הם ארטישוק (אל תוותרו על מאפה הסביח שלהם) וקפה ועוגה בשאקאלאד. שני המקומות הללו ידידותיים לטבעונים. שימו לב ששאקאלד פתוח רק ביום שישי בבוקר, אבל שווה להתאמץ, להגיע ולהצטייד בדברים טובים לבית.

לעוד מקומות מהנים באזור- קליק על הלינק

Comments

comments

Powered by Facebook Comments