מי את האישה השונמית? טיול מודעות פמניסטי

האישה השונמית נקראת בתנ"ך "אישה גדולה", יש האומרים שהכוונה היא לאישה ממעמד גבוה, ויש האומרים שהיא היתה אשת חייל, מבשלת, אופה, טורחת, מעין "בלעבוסטה", בעלת דיעה נחרצת, היודעת לעמוד על דעתה ומחליטה מה יהיה בבית ובשדות.

היא מבחינה בגדולתו של הנביא אלישע עוד לפני פרסומו ומארחת אותו בביתה. על פיה יישק דבר ובעלה מתקין לנביא חדר נוח לפי דרישתה.

האישה השונמית כפר סולם

האישה השונמית היא סמל לפמניזם שלי, כפי שאני רואה אותו. כן דואגת למשפחתה ומטפלת בהם, מבשלת ומחזיקה את הבית ורואה בעבודות הבית את כוחה ונתינתה.

כשמת בנה היא הולכת כ- 30 ק"מ בחום, לבדה, מביתה בשונם אל מקומו של אלישע בכרמל. היא לא מעדכנת את בעלה, כדי שלא יעכב אותה, אלא רק מפטירה לעברו "שלום". היא החליטה ללכת לנביא והחלטה זו הצילה את בנה. (בהמשך הנביא באה עימה לביתה ומחזיר את בנה לחיים).

מבחינת קשר משפחתי האישה השונמית היא אחותה של אבישג השונמית הידועה.

מי את האישה השונמית טיול מודעות פמניסטי

הלכתי בבוקר יום שישי יפה, לבקר בבית האישה השונמית הנמצא במרכז הכפר "סולם". בין פיתולי הכפר, ראיתי נשים וגברים בחצרות, כמו פעם, אוחזים במטאטא בידם ומנקים את הדרך לביתם.

המטפל ההוליסטי של בעלי, הגר בכפר, (מטפל מדהים במיוחד לספורטאים), טוען כי אין נשים עקרות בסולם וזאת בזכות "האישה השונמית". גם תושבי הכפר מוקירים ומכבדים את המצבה, המסמלת את מקום מגוריה של השונמית, מקום בו אירחה את הנביא.

בלוג טיולים

הגענו למקום, השמור ומכובד. הדלקנו נר לזיכרה וביקשנו ממנה שתתפלל עבורנו בשמים. הייתה חוויה רוחנית מיוחדת.

משם עצרנו במרחביה בחווה האורגנית לקנות את הירקות והפירות האורגניים היפים שראיתי בחיי. הגעתי לבית לבשל למשפחתי, כמו שאני אוהבת.

החווה האורגנית במרחביה ירקות ופירות אורגניים

יש מעט מאוד בלוגריות דתיות ומסורתיות בבלוגוספירה הישראלית. לצד עמידה בערכים שלי, שמתנגשים עם החיים כבלוגרית (השקות ביוטי במסעדות לא כשרות, קביעת השקות בימי צום, ועוד) נתקלתי בהרבה דברים שהייתי צריכה לוותר עליהם או למצוא פשרה. חשוב לי להביא גם את הקול שלי בנושאים הללו, ולהביא את העולם שלי, כמו שהוא, עם הפריפריה והמשפחה, והאוכל הבריא, המסורת, הערכים לצד קבלת האחר, הכי טבעי שבעולם.

  • לקריאה נוספת על האישה השונמית- מלאכים ב' פרק ד'

Comments

comments

Powered by Facebook Comments