שמן זית ואופנה בסטריט מול | טחינה בסבא חביב | ריש לקיש | מקומות שאהבתי

לרגל פסטיבל ימי ענף הזית שחוגג 20 שנה ממש עכשיו, יצאתי לסיור מאורגן ברחבי הגליל, הגולן והעמקים, בבתי-הבד, במטעי זיתים, במסעדות ובפעילויות המשתתפים בפסטיבל, ראיתי איך זית קטנטן מצליח לאחד תרבויות ולגרום להנאה רבה וכמובן לבריאות.

עץ הזית

בפוסט הרומן שלי עם שמן זית תוכלו לקרוא על סגולות שמן הזית ולהחליט בעצמכם אם תרצו להוסיף אותו לתפריט היומי שלכם. בפוסט זה אסקר את המקומות שאהבתי ושאני חושבת שאתם חייבים לבקר בהם.

  Street Mall| סטריט מול רמת ישי

קניון מדליק שבנוי בצורה שאני מאוד אוהבת- מצד אחד את נמצאת בחוץ, רואה את השמיים ומרגישה את האוויר ומצד שני אין מכוניות והפרעות כמו במתחמים אחרים. למי שמכירה, כך גם בנוי מתחם הביג פאשן בנצרת וכמובן גם מתחמי קניות גדולים ברחבי העולם.

סטריט מול רמת ישי

המתחם מלא בחנויות מעצבים מיוחדות לצד רשתות אופנה מהמובילות בארץ.

בסטריט מול יחגגו את פסטיבל ימי ענף הזית בעיקר בסוף השבוע עם הרצאות מעניינות, פעילויות לילדים, סדנאת כבישת זיתים וטעימות שמן זית וזיתים. לפרטים ניתן להכנס לדף הארוע

ארנולדס | מסעדה כשרה ברמת ישי

במסעדת ארנולדס השף אורי ארנון ומגדל הזיתים יוסוף סולימאן יבשלו ביחד מאכלים מהמטבח הגלילי המבוססים על זיתים ושמן זית.

ארנולדס רמת ישי

טעמתי את לחם הפרנה של מסעדת ארנולדס וקשה להסביר כמה שזה פריך וטעים.

סבא חביב | מרכז מבקרים בקיבוץ פרוד

הנכדים של סבא חביב שופעי כרזימה ומרתקים. אחד הנכדים פתח את ההרצאה במילים "אני לא סבא חביב…" לא שחשדתי…

בסבא חביב מכינים את הזיתים, כמו פעם: מים, לימון, מלח ועלי דפנה. אין כאן חומרים כמו סודה ומשמרים. גם הטחינה נעשית בשיטה המסורתית- באבני ריחיים כשהשומשום מגיע מאתיופיה. לסבא חביב יש גם סבונים מיוחדים ובניהם סבון מיוחד מחלב נאקות לטיפול בפסוריאזיס.

סבא חביב

במהלך הפסטיבל יוזמנו הילדים לצבוע כדי שמן, להתנסות במסיק זיתים ובכבישת זיתים וביצירת סבון משמן זית.

בכל דבר אצל סבא חביב הרגשתי את האיכות. אם הגעתם במהלך הפסטיבל לאחת מהסדנאות אני ממליצה לכם להצטייד בטחינה המעלפת שלהם. תקחו מספיק לכל המשפחה, אחרת צפויות מריבות.

בית הבד האורגני ריש לקיש | מושב ציפורי

אם הגעתם לבית הבד בריש לקיש אל תוותרו לאיילה על ההרצאה שלה על סגולות שמן הזית. מלבד ההרצאה המרתקת, תוכלו לצפות בתהליך הפקת שמן הזית ולהינות מסדנאת זיתים כבושים.

ריש לקיש

פסטיבל ימי ענף הזית ה-20, מרכז עבור אוהבי התרבות, הטבע והטעמים שלל פעילויות בסימן הזית ובעיקר מחזיר את הגאווה לשמן הזית הישראלי.

פסטיבל ימי ענף הזית יתקיים בין התאריכים: 28/10-18/11

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Leave a Reply