אברהם הוסטל | טיול משפחתי בירושלים

כל שנה אנחנו מבטיחים לעצמנו שנעשה טיול משפחתי בירושלים. טיול כזה שירכז את כל האתרים החשובים בירושלים וגם את כל המקומות המדליקים כמו שוק מחנה יהודה וממילא, שברוב חוצפתם אנשים אחרים מבלים בהם, מצלמים, מעלים לפייסבוק וגורמים לקנאה עזה בקרב העם היושב בצפון (כלומר אני).

מי שטייל בעולם אחרי הצבא (אל תסתכלו עליי, אותי זרקו ישר ללימודים), מכיר את האווירה בגסטהאוס Guest House בה נפגשים עם אנשים מכל העולם, חולקים עימם לפעמים מטבח, לפעמים ארוחה ובעיקר חוויות משותפות.

באברהם הוסטל  (או כמו שהתיירים קוראים לו "אברם הוסטל"), חשבו על הגסטהאוסים באירופה, אוסטרליה וניו זילנד כשבנו את הגסטהאוס שלהם בירושלים ויצרו חלל משותף גדול הכולל פינת אוכל, בר, אזור צ'יל אאוט ומטבח גדול ומאובזר בו אפשר לבשל בנוחות.

אברהם אבינו היה המארח הראשון המוזכר בתנ"ך ונודע בהכנסת האורחים שלו. השם "אברהם הוסטל" הוא שם מחייב והגולשים של אתר ההזמנות Hostelworld שדירגו את ABRAHAM HOSTELS במקום החמישי מבין ההוסטלים הטובים בעולם, כנראה חושבים שהשם מכבד את ההשראה.

הגג של אברהם הוסטל

בכל יום ראשון יש אופן מייק Open mic עם להקה מקומית שמנגנת ואורחים המוזמנים לשיר.

בכל יום שלישי נדלקים נורות צבעוניות על הגג של אברהם הוסטל והחגיגה מתחילה: ערסלים מפנקים, בירות, המבורגרים, מוזיקה וחבר'ה טובים. אני ישר חשבתי על החברות הרווקות שלי. ערבי הברביקיו של יום שלישי נראים לי מקום מתאים לשידוך 🙂

בכל יום שישי מתקיימת "ארוחת שבת" עם חלות וזמירות כדי להעניק לאורחים מכל העולם טעימה תרבותית איך נראית ארוחת שבת בישראל.

יתרון משמעותי של ההוסטל הוא המיקום. כחמש דקות של הליכה רגלית מפרידות בינו לבין שוק מחנה יהודה המפורסם. לשאר האתרים בעיר כמו עיר דוד, מעלית הזמן והממילא הגענו בקלות עם הרכבת הקלה. לכותל היה טיפה יותר מורכב להגיע.

בקבלה של אברהם הוסטל מקבלים בכניסה מפה של ירושלים עם סימון מסעדות ובתי קפה המעניקים הנחה לאורחי ההוסטל. מול הקבלה ישנו דלפק מידע "אברהם טורס" שבו ניתן לקבל מידע על תחבורה, מוזיאונים ושעות פתיחה למטייל העצמאי, או ממש ניתן "לתפור" טיול בהתאמה אישית.

באברהם טורס מוציאים סיורים מאורגנים בהרשמה מראש. מצאו חן בעיניי 3 סיורים שנראה לי מתאימים לישראלים (אבל יש הרבה אפשרויות ואפילו סיורים לעין גדי, ים המלח, קיסריה, טבריה ולכל הארץ):

1. סיור הכרת הקהילה החרדית- בית כנסת, מאפיית חלות והיכרות עם הזרמים השונים בקהילה החרדית.
  2. סיור בישול מטעמי השוק- עושים סיבוב בשוק, קונים, טועמים ומבשלים ארוחה ביחד.
  3. טיול ג'יפים מדברי- עם ניר פרידמן מהעמק הנעלם.

אנחנו עשינו את טיול הג'יפים המרתק של ניר עליו ניתן לקרוא בפוסט "טיול ג'יפים במדבר".

ארוחת הבוקר של אברהם הוסטל פשוטה וכך גם החדרים. המזגן עבד היטב, הזרם במקלחת מצויין. אין טלוויזיה בחדרים אך לנו זה לא הפריע כי לחדרים הגענו רק בחצות. יש הרבה תקעים בחדר כך שכשהגענו לחדר יכלנו להטעין במקביל את כל הניידים, המצלמה והאייפד (כן, אנחנו משפחה מחוברת).

היכן טיילנו בירושלים?

בדרך לירושלים ביקרנו במערת הנטיפים, הילדים (וגם אני קצת) התלוננו על החום ועל המדרגות אבל בסוף חיכתה לנו הפתעה מרהיבה.

בבוקר עשינו טיול סגווי במתחם התחנה הראשונה, עליו ניתן לקרוא בפוסט טיול סגווי בירושלים.

אכלנו בנוקטורנו מסעדה ירושלמית מיתולגית, חלבית, כשרה ונפלאה הצמודה למתחם מעצבים עליה תוכלו לקרוא בפוסט נוקטורנו- בית וקפה.

בערב טיילנו בשדרות ממילא וצפינו בחיזיון הלילי בעיר דוד. החיזיון האור קולי מאוד מרגש ומתאים בעיקר לבעלי רקע בהיסטוריה של ירושלים.

וכמובן, לא הסכמתי לעזוב את ירושלים מבלי לבקר בכותל המערבי.

אברהם הוסטל- רח' הנביאים 67 ירושלים. טל' 02-6502200

"מי שלא ראה את ירושלים בתפארתה, לא ראה כרך נחמד מעולם."