דגים כבושים ואלכוהול

דג 1בסדיר כשהח'ברה מחבר העמים היו מרוקנים את הוודקה תמיד זה היה ביחד עם איזה דג ריחני כשהייתי שואל אותם "מה קשור דגים לאלכוהול בכלל?, תביאו פיצוחים איזה בייגלה, זיתים" התשובה הייתה "כשתגדל תבין".

מאז באמת גדלתי ורק לפני כמה ימים בכנס של מעדני מיקי על דגים כבושים ואלכוהול נפל לי האסימון – זה שילוב מנצח. אבל בואו נתחיל מהתחלה.

מעדני מיקי שהיום הם היבואנים הכי גדולים בארץ של דגים ובין שלושת החברות הכי גדולות בארץ של ייצור סלטים התחילו את דרכם ב-1939,

מיקי ואימרי קאופטייל שני אחים שעלו מסלובקיה לארץ לפני שאר המשפחה, שהייתה אמורה לעלות אחריהם אך נכחדה בשואה , הקימו ברחוב המסגר מפעל קטן לעישון דגים וסלטים שמאז התפתח והפך לחברה מצליחה, עד כאן היסטוריה.

קצת לגבי שוק הדגים הכבושים – בארץ בניגוד להרבה מדינות בעולם אין ביקוש גבוה לדגים כבושים, חוץ מהסולומון שתמיד זוכה להערכה גבוהה, שאר הדגים הכבושים סובלים מתדמית זקנה בקרב הצעירים, אבל בקבוצות מחקר באזורי הבילוי שנתנו לחברה צעירים להתנסות בשילוב של אלכוהול ודגים כבושים התגובות היו מאוד חיוביות.

אווירה בפאב

אז כדי להתנסות בטרנד שזוכה לעדנה חדש בארצנו נפגשנו בבר השישקו (שמן בבולגרית), יוסי בוזנח הבעלים של המקום ומומחה לאלכוהול ויין הסביר לנו שהמטרה הראשונית של שילוב אלכוהול עם דגים ואוכל הוא בשביל לנקות את הטעמים שבפה על מנת ליהנות מביס נוסף כאילו אנו טועים מהמנה בפעם הראשונה , ישנם שילובים שונים של אלכוהול עם אוכל והמקור של כל שילוב כזה הוא גיאוגרפי –  יין עם בשר, דגים עם משקאות לבנים, פסטה רוזה עם יין רוזה וכו'.

היתרון הנוסף הוא שנשנוש דגים תוך כדי שתיית אלכוהול גורם לאלכוהול להחליק יותר טוב.

אלון, השף של מעדני מיקי הסביר לנו על תהליך העישון שמתבצע בתנורי עישון ממוחשבים עם שילוב של כל מיני סוגי נסורת בהתאם לסוג הדג, ישנם שני סוגי עישון – עישון קר ועישון חם. בעישון קר הטמפרטורה דג 4נמוכה והדג לא באמת נאפה אלה רק מקבל את הטעמים של העשן. בעישון חם הדג ממש נאפה, עישון זה מתאים יותר לדגים שמנים.

גם צורת ההגשה שונה בין דגים משני סוגי העישונים, דג בעישון קר נהוג לאכול עם ירקות טריים רטבים ולחם. דג בעישון חם ניתן להגיש כמנה עיקרית עם תוספת בצד.

לטעימה הראשונה נפלנו על מקרל עם בירה, המקור של המקרל בנורבגיה הוא עובר עישון דג 2קר בשלמותו זה דג עם אחוזי שומן גבוהים וערך תזונתי רב. בכלל רוב הדגים המעושנים מאוד בריאים בניגוד לנשנושי האלכוהול המקובלים.

כשתחממנו כבר עברנו להרינג וודקה שילוב זה עובד טוב ביחד ההרינג מלא בטעמים והוודקה נטרלית ומרעננת את החך.

לאחר מיכן הגיעה מנת הדגל שמאלץ הרינג עם קווה אפילו מי שלא רגיל לדגים מעושנים הבין שמונחת פה מנה איכותית , את דג 3השמאלץ הרינג אפשר ממש למרוח על קרקר מרוב שהוא רך והקאווה האחות הפחות סנובית של השמפניה משלימה את החוויה.

ואז עברנו למלך האניסים – פסטיס בליווי מטיאס פרובינציאל , מטיאס בהולנדית "בתול" הכוונה לדג צעיר הנתפס ברשת לפני שהוא מייצר ביציים.

ולסיום שפרוטים וערק (בתמונה הפותחת), השפרוטים עשירים באומגה 3  ומעושנים בעישון חם הם מומלצים להגשה עם אלכוהול צונן והרבה לימון.

בסך הכל שתיית אלכוהול היא חוויה חברתית, אין יותר כיף מלפתוח שולחן עם חברים והדגים המעושנים משדרגים את האירוע ומוסיפים לו איכות ואחרי כמה כוסות אלכוהול וכמה חתיכות דג פתאום כל אחד מרגיש כמו אוליגרך.

דרור דה-פז

  • לא רוצה לפספס אף פוסט? הצטרפ/י לרשימת התפוצה שלנו בדף הבית בצד שמאל למעלה.

 | Facebook  | Instagram @lilachdepaz

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

2 Comments

  1. קארין

    26 ביוני 2013 at 15:53

    כתוב מקסים!
    פשוט נותן חשק לקפוץ לשישקו ולטעום מהכל!!

Leave a Reply