המעדניה ~ ממרחים בריאים וטעימים על בסיס טחינה

המעדניה

אצלי בבית מאוד אוהבים טחינה. קצב חיסול הטחינה של המשפחה שלי יכול להתחרות במסעדה קטנה. לקחתי את הבן הקטן שלי (בן 9), הושבתי אותו במטבח והנחתי לפניו את הממרחים החדשים, מבוססי הטחינה של "המעדניה".

אני הכי אהבתי את ממרח הטחינה והקקאו ואת הטחינה וסילאן עליו ליאל העיד כי "בהתחלה היה לזה טעם אגוזי, באמצע מתוק ורק בסוף הרגשתי את הטחינה". על ממרח הטחינה וקקאו אמר ליאל שהוא דיי דומה לממרח שוקולד רק טיפה עם טעם כמו של שוקולד מריר.

ממרח חלבה שוקולד

היותם של הממרחים פרווה גם מקילים בעיקר על שומרי מסורת שמחפשים משהו מתוק אחרי הארוחה.

מלבד ממרחי הטחינה שמעולים גם בתוך כריך לבית הספר, יש למעדנייה גם סדרת קונפיטורות מיוחדות- מעדני פרי בטעמים מגוונים וקרקרים קראנצ'ים בטעם עגבניות וגרעיני דלעת ובטעם בצל עם שומשום (ואני חושדת שיש שם גם שום).

בכל יום שישי אמא שלי מכינה לי פטה כבד אותו אני מורחת על גבי טוסט ומעליו ריבה. איך שראיתי את ריבת התאנים, ידעתי שהייעוד שלה הוא להיות שם. בראש הטוסט, מעל ממרח הכבד.

מעדני הפרי והקרקרים

הממרחים טבעיים ולא מוסיפים להם שומן או סוכר. המתיקות מגיעה מהדבש או מסילאן ובסדרת מעדני הפרי, המתיקות מגיעה מהפרי עצמו ללא תוספת סוכר.

יתרון נוסף של המוצר הוא היותו מיוצר בישראל וככזה הוא מוסיף מקומות עבודה לעובדים ישראליים.

לא מזמן השתתפתי בסדנה של אוכל בריא שערכה פיליס גלזר ובה שמענו על יתרונות מזונות ותבלינים שונים לבריאותנו. בחלק מהמתכונים שלה הטחינה מככבת.

טראפלס חלבה לפי מתכון של פיליס גלזר

  • ½ כוס ממרח טחינה וסילאן של "המעדניה"
  • 2/3  כוס נבט חיטה
  • 1/2  כוס חמניות טחונות בבלנדר
  • מעט קקאו

בקערה בינונית, מערבבים נבט חיטה וחמניות טחונות דק ומוסיפים את ממרח הטחינה והסילאן.

מרטיבים את הידיים ויוצרים כדורים ומגלגלים בקקאו. מכסים ומאחסנים במקרר. (אפשר גם לקרר את הכדורים ולגלגל בקקאו לפני ההגשה). ניתן גם לגלגל באבקת חרובים, זרעי שומשום או קוקוס.

המעדניה- גורמה ישראלי
ניתן להשיג ברשת אניס, רשת ספייסס ובמקומות נוספים.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Leave a Reply