הסדרה בנות- בין אהבה לשנאה

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

הסדרה Girls מבית היוצר של HBO (סקס והעיר הגדולה, הסופרנוס, הפמליה ועוד), דיי חריגה בנוף הטלוויזיוני. סוף סוף ישנה גיבורה שאיננה רזה, הגבות שלה לא עשויות והתסרוקת שלה, איך לאמר, דיי מוזרה.

האנה היא סוג של גיקית, לא מודעת לעצמה. למעשה היא בטוחה שהיא חתיכה מעלפת וכך עם ביטחון עצמי ותמימות מוזרה, היא מצליחה במקומות שיפות ממנה נכשלו (שוב, בעולם המושלם של הטלויזיה). כדי להעצים את חוסר המושלמות שבה, הדביקו לה כחברה את מארני, הבחורה הכי מושלמת בעולם, יפה, עדינה ומתחשבת ושתיהן דיי עסוקות ב'מי מביניהן חברה יותר גרועה'.

צילום: Jojo Whilden
חוזרות מעוד בילוי. ג'סה, שושנה והאנה. צילום: Jojo Whilden

למה כדאי לכם לצפות

בסדרה יש דיאלוגים ומונולוגים מופלאים. אחד היפים מתרחש שניה אחרי שאדם שותה כוס חלב, "תוקע גרפס" בקול ואז אומר לאנה, משהו מדהים בכנותו: "האנה, אני מבין את העמדה שלך ובתור מישהו שמסתכל על זה מבחוץ הרשמת אותי ואני גאה בהתנהגות הבוגרת שלך, כשהחלטת לסיים את היחסים האלה. אבל, כגבר, שחי את החיים הגבריים שלי, את התשוקה שלי כלפייך לא ניתן להדחיק ואם אפסיק לחזר אחרייך, זה יהיה כמו לבטל את ההערכה העצמית שלי ולנטוש את הגבריות שלי ואין סיכוי שזה יקרה." ואז… הוא נותן לה נשיקה בלחי. לא להתעלף?

עוד דיאלוג מקסים "מי הן ה-Ladies?":

למה לא…

לפעמים יש איזה סרט או ספר או סדרה שאתם רואים ומעניקים לכם איזשהו ערך מוסף, משהו רוחני או מסר מחזק לעתיד, כאן אין את זה. מדובר בהנאה רגעית נטו. כל ההתנהלות ה"חברתית" ממש לא מספקת דוגמא ל"התנהגות נאותה" ואולי בכך טמון סוד המשיכה של הסדרה. היא מלאה באנוכיות, נרקיסיסם, חוסר נאמנות ומציגה נשים חלושות, הזויות ומתוסבכות כמו שושנה הפטפטנית הבלתי נלאית, ג'סה המרוכזת בעצמה והאנה עם הפרעות אובססיביות מורכבות והכל מתרחש בתוך דירות מלוכלכות שאף אחד לא מנקה לעולם…

מה דעתכם? אהבתם את הסדרה? תצפו בעונה הבאה שלה?

Follow along with me

 | Facebook  | Instagram @lilachdepaz

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

  1. קארין

    9 ביוני 2013 at 11:28

    אני לא מכירה – אבל – מעניין לנסות!!
    🙂

    1. לילך

      9 ביוני 2013 at 11:48

      זאת אמורה להיות "היורשת" של הסדרה "סקס והעיר הגדולה",
      לפי דעתי זו אחת מהסדרות הכי מרתקות כיום.

  2. מוריה יורגראו

    9 ביוני 2013 at 11:49

    האמת שלא שמעתי על הסדרה אבל אשמח להתרשם

    1. לילך

      9 ביוני 2013 at 12:18

      אם הצלחתי לחדש משהו קטן, כבר עשיתי את שלי 🙂
      סדרה מאוד מהנה, אבל ללא שום קשר לחיים שלנו כאן בישראל (וטוב שכך…)
      פשוט אסקפיזם טהור.

  3. יעל

    9 ביוני 2013 at 14:35

    בעיני זה ממש ההיפך הגמור. לסדרה יש אמירה מאוד חזקה. מותר לך להיות "גדולה" ועדיין לחפש את עצמך כי יש הרבה צעירים שנמצאים במצב הזה, מותר לך לא להראות 60-90-60 ועדיין להרגיש חופשיה ומשוחררת עם הגוף שלך וזו רק דוגמא קטנה.
    אני חושבת שסוף כל סוף באה סדרה שהיא בגובה העיניים (ולא עוד סדרה סטייל סקס והעיר הגדולה) על באמת חבר'ה צעירים שלא הכל בא להם בקלות אבל הדרך שלהם רצופה בהנאות והמון שטויות….

    1. לילך

      9 ביוני 2013 at 15:09

      בתחום הזה, של דימוי הגוף, הסדרה ממש עשתה פריצת דרך.
      יפה ומעניין. תודה על התגובה.

Comments are closed.