טיול בגליל המערבי | קפה בריוש | ערק מצדה | מארג | סמדר בכליל

1הוזמנו ביום ראשון גשום, שתי בלוגריות, אמהות לילדים, אחרי שבת מעייפת, לטיול שכולו מוקדש לנהריה והסביבה.

מה יש לעשות בנהריה? במעיליא? בכפר ורדים? ביישוב האקולוגי כליל? מסתבר שהרבה! אבל בעיקר בעיקר לנשום אוויר צלול, לאכול אוכל בריא וטעים, לראות הרבה ירוק בעיניים ולהירגע.

שלומית, חברתי המתוקה, מהבלוג "אמהות אורבנית" הגיעה עם טליה הקטנה שטיילה לה יחפה והביעה גם היא שביעות רצון מהגליל המערבי 🙂

# קפה בריוש

את הבוקר פתחנו בארוחת בוקר נהדרת בקפה בריוש הכשר הנמצא בפינה קסומה בנהריה. השפה הצרפתית זרמה בשולחן שלידנו, כנראה שגם הם הרגישו בבית עם הבריוש והקרואסונים הנאפים במקום לפי ידע שרכשה הקונדיטורית חגית שטרן בצרפת ובגרמניה.

2

חגית הבטיחה לנו שאחרי הפסח (המקום סגור בפסח) יושק תפריט חדש הכולל מנות מתאימות לצהריים כגון דגים ועוד. אכלנו ארוחת בוקר הכוללת שקשוקה עדינה, גבינות וסלט טרי. את הארוחה ליוו לחמניות הבריוש וקיש קטן ומאוד מיוחד המכיל פטריות ותרד.

3

עם הקפה טעמתי את הקרואסון הכי טוב שטעמתי עד כה. נימוח וטרי עם מעטפת קריספית עדינה ונמסה. חגית סיפרה כי כל אלו נאפים במקום ולחמניות הבריוש עוברות תהליך מיוחד.

האווירה בקפה מיוחדת וחופשיה. הגן הבוטני של נהריה נמצא במרחק הליכה וכדאי לבקר גם בו.

# ערק מצדה

יש דבר כזה ערק בוטיק? מסתבר שכן… ערק מצדה- מזקקת בוטיק בכפר מעיליא שבגליל המערבי הוא הערק היחידי שתהליך הייצור מתבצע כולו בארץ. סודות ההכנה מבוססים על ידע אישי שהביא עימו צד״לניק  לשעבר, מומחה לערק מלבנון.

ערק מצדה מיוצר במפעל משפחתי של האחים חדיד, בתהליך מסורתי, מבלי להאיץ בענבים.

4

אגב ענבים, מדובר בזן דבוקי וזרעי האניס מגיעים מסוריה דרך ירדן. טעמתי מהערק, הוא איכותי וצלול, יורד בגרון במכה ומחסל בדרך את כל החיידקים. הריח של האניס הזכיר לי שבכל פעם שהיה לנו כאב בטן כשהיינו ילדים, אמא שלי היתה מורחת לנו על הבטן ערק וזה היה מרגיע וריחני.

הערק כשר למהדרין ובמעיליא מקבלים בשמחה מבקרים על כוסית ערק, כיבוד קל, הדרכה על תהליך הייצור וכמובן סיור חופשי בכל יום חול (לא בשבת) בתיאום מראש בטלפון: ג׳ריס- 057-5760384

# מרכז יום מארג

המשכנו למרכז יום של עמותת כוכב הצפון הנקרא ״מארג״ ויושב בכפר ורדים.

המקום מפעיל אנשים עם צרכים מיוחדים ע״י עבודה שיקומית בנגרות, קרמיקה, סדנאת מחשבים ועוד. למעשה, בעצם הישיבה בבית הקפה מארג, אתם תורמים לקהילה, ואם תחליטו לקנות משלל היצירות הנפלאות של החברים, תבורכו.

5

שתיתי בקפה "מארג" קפה מעולה וארומטי ולצידו פאי פקאן משגע.

# סמדר בכליל

מכפר ורדים המשכנו ליישוב מאוד מיוחד ומחובר לאדמה- היישוב האקולוגי "כליל". שם פגשנו את סמדר בעלת צימרים פסטורליים וגם מסעדה טבעונית הממוקמת בלב היער. סמדר קיבלה אותנו עם "משקה מחזק" העשוי מסלק, גזר וסלרי. טעים להפתעתי.

6

סמדר מבשלת מנות צמחוניות, חלביות וגם טבעוניות.  בתמונה מצד שמאל למעלה- ניוקי משגע בעבודת יד עם רוטב עגבניות טריות, שום, אורגנו, שמנת ופרמז'אן, מצד ימין למטה- פטריות ממולאות בגבינת ברי ובתמונה משמאל למטה- פרחי כרובית מוקפצים בשמן זית, שום לימון ופטרוזיליה.

7

אחת המנות שהכי אהבתי- פיצה ים תיכונית עם חציל, גבינה בולגרית ועלי פסטו. סמדר גדלה באיטליה עד גיל 11 וממש מרגישים באוכל ובתבלינים את ההשפעה האיטלקית. גם העונה משפיעה על התפריט והמיצים תואמים למה שגדל בדיוק על העץ (עץ המנגו מחכה לי…)

8

את היום הנפלא הזה סיימנו בקינוח נפלא לא פחות: פרפה טחינה- סילאן, אני משוגעת על השילוב הזה של טחינה וסילאן, אז אני לגמרי משוחדת…

• עוד תמונות צבעוניות תמצאו באינסטגרם שלי. אשמח אם תעקבו…

Comments

comments

Powered by Facebook Comments