טיול ג'יפים במדבר עם ניר פרידמן | The Judean Desert

ניר פרידמן מורי דרךלפעמים אני מנסה להכנס לראש של מישהו אחר ולשים את עצמי במקומו. היה לי מאוד קשה לנסות להכנס לראש של הבדואים במדבר יהודה.

"למדבר יש חוקים משלו" אמר לי ניר, מורה הדרך שלקח אותנו לטיול במדבר.

"איך הם חיים בלי חשמל, בלי מחשבים, בלי מסכים, בלי מזגן!!?", שאלתי אותו (לו אני הייתי חיה שם תוך שעה הייתי נותנת אולטימטום- או שמתקינים לי מזגן, או שאני עולה על הגמל שלי והולכת משם!…)

התחלנו לדבר על אנשי המדבר, על הפחונים, על התה המתוק עד בחילה ועל ההבדלים בין ילד שגדל כאן בשקט לבין ילד שגדל אצלנו בכל הרעש, הגענו לאיזה דיון פילוסופי.

ככה זה עם ניר, חוץ מהמון ידע יש לו גם קו מחשבה ייחודי שפותח אותך לחשוב על עוד דברים מלבד הטיול הזה.

טיול ג'יפים במדבר יהודה
הבנות מקשיבות- הבנים מצטלמים.

טניא וניר פרידמן, הם זוג נשוי, בעלי התמחות מדברית, המנהלים יחדיו את "העמק הנעלם" ומוציאים טיולי ג'יפים במדבר יהודה, בשפלת יהודה ובהר הנגב בשפות עברית ואנגלית (וטניא גם בגרמנית ושוויצרית). את ניר הכרנו בסיור של "אברהם טורס" כאשר התארחנו ב"אברהם הוסטל", בירושלים.

jeep & trekking tours in israel

חצינו מנהרה מתחת להר הצופים ותוך 36 שניות היינו בעולם אחר… במדבר יהודה.

אתם מוזמנים להצטרף אלינו לטיול בסרטון שצילמתי:

פרידמן אוהב לדבר. הוא סיפר לנו על גאולוגיה, על סלעי גיר, קו המשווה, השבר הסורי אפריקני, הבדואים, הפריחה של המדבר בחודשים מרץ- אפריל, אבל הכי אהבתי את הסיפורים שלו על טיוליו בחו"ל והצטרפותו למשלחת ארכיאולוגים.

The Judean Deserts

ביקרנו בואדי קלט (נחל פרת), נביא מוסא- מקום קבורתו של משה לפי האמונה המוסלמית (הרי לפי התנ"ך משה לא זכה להכנס לארץ ישראל) ומנזר סנט ג'ורג'. הגענו לתצפית שבה רואים רק הרים מסביב ונוף מדברי ייחודי.

ראינו גמלים מפליגים במדבר ואפילו זכינו למבט בצבי מבוהל.

המדבר

בסוף הטיול עברה בי מחשבה שהמדבר מאוד הזכיר לי את יום כיפור. יום הכיפורים הוא יום שאני באופן דיי מוזר, מאוד אוהבת. את השקט, הבגדים הלבנים וההתחברות לעצמי.

DCIM100GOPRO

לדף הפייסבוק של העמק הנעלם

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

  1. קארין

    1 בספטמבר 2014 at 8:46

    ארצינו מרהיבה ביופיה. והתמונות? פשוט מהממות!

    1. לילך

      1 בספטמבר 2014 at 9:01

      תודה קארין הנהדרת!
      היתה לי דוגמנית מהממת- ארץ ישראל 🙂

Comments are closed.