לא קונה אופנה זולה

בערך לפני שנתיים הפסקתי לצרוך אופנה זולה.

למעשה, כבר לפני כעשור הפסקתי לראות בשיטוט בחנויות- בילוי. זה כבר לא עונה אצלי להגדרה של בילוי. עבורי בילוי זה אוכל טוב, סרט או ספר או הופעה שאני מפיקה מהם הנאה או תובנה ועדיף גם וגם.

להתרוצץ בחנויות ולהתעייף בתאי מדידה- ממש נמאס עליי. אני מעדיפה לקנות און ליין, ממעצבת ישראלית שאני אוהבת, במחיר שנחשב בעיני אחרים- יקר, בגד איכותי ומעוצב.

מדוע אני אומרת- נחשב בעיני אחרים יקר? כי בראייה שלי אם השקיעו בבגד וכל המעורבים בייצור קיבלו תשלום הוגן, ואת הבגד הזה אני אלבש בהנאה ובגאווה- אז הוא שווה כל שקל.

קניתם חולצה בארבעים שקלים וחשבתם שפיצחתם את האטום?! אולי יותר נכון הבאתם עלינו את האטום. לחולצה זולה יש מחיר אקולוגי כבד שכולנו משלמים ונמשיך לשלם.

כדי לספק את תאוות ההמונים לעוד ועוד חידושים ריקניים, תחלופת הקולקציות בחנויות מותגים עברה מ- 2 קולקציות בשנה (קיץ וחורף) לתחלופת קולקציות כמעט יומית. 

תהליך הייצור של פריטי האופנה המהירה מוביל לתוצרי לוואי רוויי כימיקלים הנשפכים לנהרות. המפעלים עצמם צורכים כמויות אנרגיה אדירות ופולטים לאוויר גזי חממה בהיקף גדול. ריבוי צריכה של טקסטיל מזהמת את כדור הארץ!

ועוד לא התחלתי לדבר על תנאי העסקה בזויים: כדי להגיע למחיר מגוחך- מישהו צריך לקבל משכורת מגוחכת.

אני קוראת גם לכם לצרוך אופנה ברת-קיימא, לקנות ממעצבים ישראלים, לקנות איכותי ופחות. לשאול שמלות ערב מחברות, כי חבל ולא אקולוגי לקנות משהו שישמש אותך רק ערב אחד.

אוהבת, לילך.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments