מרק כתום, מרק בצל וטיפים למרק ירקות

DSCN5054כמה מתכונים וטיפים שלי למרקים טעימים:

אפשר להשתמש בירקות טריים ואפשר במארזים מוכנים של סנפרוסט שבהם הירקות מועברים להקפאה זמן קצר לאחר הקטיף והניקוי של הירק כדי לשמור על הוויטמינים שבירק.

אני נוהגת להוסיף למרקים גריסים, או מעט אורז או איטריות דקות למרק, ולאחרונה התחלתי להוסיף גם קרפלך או עדשים. חשוב מאוד לשטוף טוב כמה וכמה פעמים את העדשים כי בדרך כלל הם מלאים בלכלוך. העדשים טובים להספקת ברזל לגוף והילדים מאוד אוהבים אותם. החיסרון בהוספת עדשים הוא שהן זקוקות לזמן בישול ארוך מהרגיל כדי להתרכך כמו שצריך.

להכנת מרק כתום:

מטגנים בצל ושלל ירקות כתומים כמו בטטה, גזר ותפוחי אדמה.

1

מוסיפים ראש סלרי לטעם. אבקת מרק ומים. (למשתמשים בחבילת סנפרוסט- הכל נמצא כבר בחבילה כולל ציר למרק). ניתן להוסיף כאן שוקיים עוף.

2

אחרי בישול של לפחות חצי שעה אני מרסקת הכל עם בלנדר יד, מבשלת עוד כרבע שעה ומגישה.

3

לסנפרוסט יש גם מארז להכנת מרק בצל ממש מעולה שבו כבר עשו את העבודה הקשה וחתכו לנו את הבצל. אבל חשוב חשוב לטגן את הבצל לפני הבישול.

יש לי גם מתכון מעולה למרק בצל חלבי:

מטגנים כ-7 בצלים בשמן זית, לאחר הזהבה מוסיפים כף סוכר ואחרי דקה נוספת 2 כפות קמח, מלח ופלפל שחור. בוחשים ומוסיפים כוס יין לבן, עלי תימין וכ-6 כוסות מים. יוצא מרק נהדר בעיקר לימות החורף. לבצל יש יתרונות בריאותיים והוא ידוע כמחזק את מערכת הנשימה וכמחסן טבעי. אם נהנים ממנו בצורתו הזו, לא סובלים מריחו העז, להיפך, הטיגון  המקדים מקנה לו מתיקות וארומה משגעת.

  • הפוסט משתתף בתחרות הבישול של סנפרוסט.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Leave a Reply