נוקטורנו | בית וקפה | מתחם מעצבים בירושלים | המומלץ שלי

עשיתי טעות של אמא מתחילה והבטחתי לבת שלי שאקנה לה שמלה בירושלים. לא סתם הבטחתי לה… האמת היא שהפלגתי בשבחי ירושלים ושמלותיה וסיפרתי לה שעשרה קבין של שמלות ירדו לעולם- תשעה נטלה ירושלים ועפולה- אף לא אחד…

אחרי שהותשתי סופית מהחיפושים אחר השמלה הנכספת, הגענו לנוקטורנו: אמא אחת עייפה, נערה אחת מאוכזבת ואבא ובן שראו מספיק שמלות בשביל כל השנה. המלצרית קיבלה אותנו בחיוך והאנרגיות החיוביות במקום השפיעו עלינו לטובה.

נוקטורנו | בית הקפה

נוקטורנו הוא בית קפה ירושלמי מיתולוגי שהתחיל בשכונת נחלאות כמקום מפגש מועדף על הסטודנטים של המחלקה לארכיטקטורה בבניין ההיסטורי של בצלאל ולאט לאט צבר עוד ועוד מעריצים (כולל אחת מעפולה שהצטרפה עכשיו…)

עם הזמן וכדי לספק את דרישות הקהל, הפך התפריט של נוקטורנו ליותר עשיר ומתאים גם לטבעונים. כה מתאים לטבעונים עד שבית הקפה קיבל את אות הכבוד של Vegan friendly

חברת אריאל והרשות לפיתוח ירושלים חשבו איך לשלב בין אוכל טוב לבין מעצבים צעירים והעבירו את בית הקפה למתחם המעצבים מתוך מחשבה ליצירת שיתוף פעולה, יצירה והשראה משותפת.

הרעיון לשלב אומנות ואוכל במתחם אחד- הוא רעיון מנצח בעיניי.

רחוב בצלאל 7 ירושלים

האוכל במקום מוגש בכלי קרמיקה מעשה ידי הקרמיקאיות של מתחם המעצבים. כל קניה בבית הקפה מעניקה 10% הנחה במתחם המעצבים ולהיפך. שיתוף פעולה דומה קיים גם עם מרכז ז'ראר בכר. בימי רביעי יש בבית הקפה הופעות של מוזיקאים מירושלים ומחוצה לה.

מוסיקה, יצירה, אמנות ואוכל טוב. מה עוד צריך הבנאדם?

סלט נוקטורנו

סלט נוקטורנו סלט משגע. מלבד עגבניות, חסה ומלפפון מכיל גם אגוזים, רוקט וגבינת רוקפור בנדיבות רבה. מזווית הצילום הזו הלחם מסתתר, אבל הסלט מוגש עם לחם כפרי וחמאה.

פסטה פנה עם פטריות שמפניון ופטריות פורטבלו טריות וענקיות, קונפי שום, שמן כמהין וגבינת פרמזן. אפשר לומר בוודאות שזו הפסטה הכי טעימה שאכלתי בחיי.

טוסט פתוח אל תשפטו אותי, זה מה שהילד הזמין.

שווארמה טבעונית

שווארמה טבעונית  אחרי שטעמנו את השווארמה הזו, אלי החליט שהוא רוצה להיות טבעוני. "אם הם הגיעו לרמה כזו של טעם, שעולה על טעם השווארמה הרגילה, אז אפשר להיות טבעונים בשקט."

פאי פירות יער וקרם וניל

פאי פירות יער עם קרם וניל. פירות יער אני פחות אוהבת אבל תראו אילו צבעים משגעים!

עוגת שוקולד חמה

עוגת שוקולד חמה לצד גלידת בן אנד ג'רי- עוגת השוקולד עשויה ללא גלוטן, נימוחה, במרקם משגע שנמס בפה. מנת חובה למכורים לשוקולד.

כל המנות עשויות בעבודת יד, הקרואסונים נאפים במקום, רוטב השקשוקה נעשה מעגבניות טריות, הפסטו מעשבי תיבול טריים והחמוצים המשגעים נעשים בעבודת יד לפי מתכון מסבתו של עמית מגל, הבעלים של המקום.

נוקטורנו | מתחם מעצבים בעיר

אפשר ללכת לחנות רגילה ולקנות בה חפץ יפה, אבל אפשר להגיע למקום כזה ולראות את האמן בחלל העבודה האישי שלו, תוך שהוא יוצר, מפסל או מעצב וזוהי חוויה אחרת לגמרי.

יוצרת במתחם המעצבים

אמנם אנחנו הגענו בערב, אבל עדיין זכינו לראות מספר אמנים בתהליך עבודה. אני מניחה שיש דברים שניתן לבקש וליצור משהו ייחודי ובכך להשפיע על היצירה הסופית.

מתחם המעצבים בנוקטורנו

מלבד אקססוריז מרהיבים, שמלות ותיקים, מצאתי במתחם כמה קרמיקאיות. אני עצמי עבדתי בחימר ואפילו כתבתי על כך בפוסט קרמיקה- DIY לאחרונה התחלתי ללמוד תפירה ולמעשה אני אוהבת כל דבר שקשור ליצירה ועשייה בידיים, אם אפשר ממש "כמו פעם", אז עדיף.

התלהבתי מסטודיו האוריגמי של יונתן פיאלקוף- אמן אוריגמי שיוצר מניירות מקופלים אקססוריז ותמונות ממוסגרות עם צבע והומור וגם מכל יצירות הקרמיקה הנפלאות.

עם אווירה אורבנית מדליקה, אוכל משובח, לא פלא שנוקטורנו קיבל מקום שני מבין המסעדות בירושלים בדירוג של Trip Advisor   לטעמי נוקטורנו מצדיק נסיעה מיוחדת לירושלים.

נוקטורנו  כשר- חלבי, רחוב בצלאל 7 מתחם מעצבים בעיר, ירושלים
דף הפייסבוק של נוקטורנו

  • הכותבת היתה אורחת המקום.

תשמרו על קשר…

הצטרפ/י לרשימת התפוצה  שלנו בדף הבית בצד שמאל למעלה או חבב/י את דף הפייסבוק שלנו.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments