סדנת בישול לילדים עם השף אבי ביטון וסדרת GRANITO Xenon

המשפחה שלי נחלקת ל- 2: אלו שמתרחקים מהמטבח כמו מאש ואלו שמשוגעים על המטבח ומחפשים אתגרים חדשים, משל היו מתמודד ראשי במאסטר שף.

סדנת בישול לילדים עם השף אבי ביטון וסדרת GRANITO Xenon

חברת קסנון השיקה את סדרת  GRANITO Xenon היוקרתית, העשויה מציפוי אבן שיש טבעי ובריא, ולרגל ההשקה הם הזמינו את ילדי הבלוגרים וסדנת בישול עם השף המוכשר אבי ביטון, במסעדת "פיורי" ביקום.

סלט עגבניות שרי ומוצרלה באפלו מעוטר בבזיליקום

במהלך הסדנה הילדים הכינו בהדרכת השף סלט עגבניות שרי ומוצרלה באפלו מעוטר בבזיליקום, שקשוקה של עלי תרד, כרישה, שום וכמהין,

כשהכנו אנטיפסטי על פלנצ'ה פסים, אבי ייעץ לילדים (כלומר בעיקר לנו…) שאת הקישוא ובכלל אנטיפסטי כדאי להוציא מהפלנצ'ה לפני שהם מוכנים עד הסוף, כי בשל תכונתם לאגור חום, הם ממשיכים להתבשל גם אחרי ההוצאה מהפלנצ'ה.

פיורי השף אבי ביטון

השף אבי והצוות המסור שלו פינקו אותנו גם ברביולי תרד וריקוטה בעגבניות ופרמזן (מהטעימים שאכלנו אי פעם), פאפרדלה עגבניות, זיתי קלמאטה ושמן זית. בכלל ביטון מאוד אוהב שמן זית ומשתמש איתו גם בסירים עם ציפוי נון- סטיק. "ולמרות זאת הוא מאוד רזה" מתפלאים אצלי החבר'ה…

השף ביטון היה נפלא עם הילדים, סובלני וחייכן.השף ביטון היה נפלא עם הילדים, סובלני וחייכן. לא היה ילד שלא קיבל ממנו את המנה שלו בתשומת לב ושיתוף בתהליך הבישול בהתאמה לגילו.

תוכלו לצפות בחוויית הסדנה בסרטון יוטיוב שהכנתי:

הכנו גם מאפה סביח- עלי פילו ממולאים בחצילים מטוגנים ובתפוחי אדמה ועשבי תיבול. השף אבי ביטון משתמש בתפוחי אדמה שאפה בטבון והשאיר ללילה במקרר. הוא קוצץ אותם לקוביות ומשאיר חלק מהקליפה בשביל הטעם.

עלי פילו ממולאים בחצילים מטוגנים ובתפוחי אדמה ועשבי תיבול.

האמת שזה דיי קל להגיע לתוצאות מעולות אם משתמשים בחומרי גלם משובחים ובגאדג'טים וכלים מיוחדים למטבח המקלים על התהליך: סכינים עם ציפוי אבן שיש, משטחי פלנצ'ה (פלטת צלייה) עם פסים ותחתיות אינדוקציה (מעולה לאנטיפסטי),

פנקייק מייקר, גאדג'ט קטלני למטבח

והלהיט לטעמי- פנקייק מייקר, גאדג'ט קטלני שמצד אחד מכיל מערבל ידני לערבול חומרי הפנקייק ומצד שני בהרמה מעל המחבת ולחיצה על הידית הבלילה נשפכת מהכלי ישירות למחבת החייכנים של קסנון.

נדלקתי גם על התנור טורבו שף (בישול מהיר בטכנולוגיית הלוגן) וגם על המחבת קרפ (כן, כבר חרשתי על הקטלוג של Xenon למתנות יפהפיות ושימושיות לראש השנה).

פנקייק חייכנים עם מחבת החיוכים של השף אבי ביטון

בבוקר למחרת הילדים נסעו איתי בהתלהבות לחנות לקנות מצרכים ולהכין פנקייק וסלטים וחביתיות לארוחת בוקר בריאה שהם הכינו לבדם. כיף להעביר את סוף החופש הגדול בהכנת ארוחה משפחתית והרבה חיוכים 🙂

לאתר מוצרי XENON

Comments

comments

Powered by Facebook Comments