דייט בחשיכה

יש הרבה דברים חשוכים בתוכנית "דייט בחשיכה": סטריאוטיפים על אתיופים ותימניות נמוכות, נשים לחוצות חתונה וגברים זאבים, אבל הפעם לא בא לי להתמקד בדברים הללו הגלויים, למרות שמאוד מפריע לי שמשתתפי "דייט בחשיכה" כנראה לא הפנימו שכל הרעיון כאן הוא להתעמק באופי האדם הניצב מולם והחושך נותן הזדמנות להתעלם ממראה חיצוני ולשבור סטריאוטיפים דווקא, במקום כל זאת, הם פשוט מנסים באמצעים שונים ומשונים (היתקלות במקרה, מישוש ואפילו שאלות ישירות) לנחש איך נראה הצד השני…

הייתי רוצה הפעם להתמקד בדברים הסמויים, כמו איך מוכרים לנו בושם.

ישנה אמנם פרסומת גלויה "הפרסים בתוכנית מתנת … הבושם לגבר ולאשה" זה דווקא מקובל עליי, הבעייה מתחילה בשלל פרסומות סמויות: הדמויות מדברות על ריח, באופן אובססיבי, רוב הזמן ומשפריצות על עצמם את הבושם של המפרסם (לצורך העניין נקרא לבושם הנשי Z ולבושם הגברי R). הגדילו לעשות בפרק האחרון כשהבושם כבר עבר למספרה של הספר המרואיין.

לקחתי את התוכנית בפרק ששמו "דייט ראשון בחייה" (שודר ב- 24/11/12)  והתחלתי לכתוב כל פעם שמדברים על בושם או ריח או ניחוח:

בן: "החושך הזה, הקולות, הריח הזה של הבנות, זה הדבר הכי סקסי בעולם".

"הפרסים בתוכנית מתנת… הבושם לגבר ולאשה".

קרן: "מה זה איזה בושם אתה שם?"

מתן: "בושם טוב?"

קרן: "כן, אפשר להריח רגע, רגע, אתה רחוק לי… וואי, איזה ריח טוב!"

מתן: "אהבת?"

קרן: "מהמם!"

בן (בדייט עם נטלי): "יש לך ריח מעולה, דרך אגב."

נטלי: "תודה!"

בן (לקהל בבית): "היה לה ריח מתוק, ריח שבא לי להסניף עוד קצת."

עומר שם 2 שפריצים של בושם R.

קרן שמה 2 שפריצים של בושם Z.

שוב בן (לנטלי): "אוי, איזה ריח טוב יש לך!"

אתם זוכרים את הסרטים האמריקאים של שנות השמונים בה מתוארת סיטואצייה בחנות כל בו גדולה שדיילים משפריצים בושם על העוברים ושבים, לרוב מבלי לשאול אם הם מסכימים לכך?, אני זוכרת.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

  1. מקסים!

    3 בדצמבר 2012 at 12:11

    צודקת לגמרי!!
    מדהים!

    1. לילך

      3 בדצמבר 2012 at 13:06

      תודה קארין! צריך להתחיל לשים לב לדברים…

Comments are closed.