מלון פסטורל בכפר בלום- חופשה משפחתית וטיול בחצבאני, הבניאס וטיילת הירדן

הנוף בפסטורלכשאני עוד מחסלת (מנקה) את ארוחת הצהריים כבר שואלים אותי ״אמא, מה יש לאכול?!״, כשאני מסיימת לקפל ערימת מגבות כבר הערימה השניה בדרך… כל אמא מכירה את העבודה האינסופית שרק אירוח במלון ממלט אותנו ממנה ומשחרר אותנו מעבדות לחירות ובמקרה של מלון פסטורל גם מהעיר למרחבי הקיבוץ הירוקים, לאוויר נקי ולח-ו-פ-ש (אה, הילדים עוד כאן… טוב, חצי חופש).

הכל במלון פסטורל בירוק ובגדול: מדשאות ענקיות, סוויטות בוטיק עצומות, מקלחת מפוארת הכוללת גם אמבט צרפתי מפנק וגם מקלחת גדולה ואפילו… חדר ארונות! לשם השוואה ביקשתי לראות גם חדר סטנדרטי. ההבדל המשמעותי הוא בגודל, אבל גם החדרים הפשוטים יפים וחדישים ומכילים מכונת קפה, רצפת פרקט ומרפסת קטנה.

חדרים בפסטורל חדש

בקיבוץ הכל אמיתי- הדשא, הפרחים, הציפורים וגם הקרואסון בארוחת הבוקר לצד קפה אספרסו (במקרה שלי הפוך) טרי ממכונה עשוי אחד אחד ע״י בריסטה מיומנת.

ארוחת בוקר בפסטורלחדר האוכל בפסטורל

בארוחת הבוקר היה בחור חמוד שהכין חביתות בהרכב אישי, פינה שמדמה מאפייה ביתית עם לחמים טריים ומאפים מתוקים וכמובן שלל גבינות, דגים כבושים וסלטים.

בארוחת הערב היו גם סלטים רבים, מתוכם מאוד אהבתי את הסלט הבריא עם העדשים, הבורגול והחמוציות, מרק ירקות ומרק שעועית, פילה אמנון ברוטב לימונים ועשבי תיבול, כנפיים מוקפצים ברוטב צ׳ילי מתוק, קבב כבש, גולש הונגרי, עוף שלם שממש התפרק מעצמותיו בקלות ונמס בפה, אווז ברוטב תפוזים מתקתק וטעים. בנוסף אפשר למצוא בארוחת הערב שני סוגי מרקים וכן מנות שילדים אוהבים כמו שניצל או עוף לצד צ׳יפס, אורז או תפוחי אדמה, מנות פשוטות שילדים מחפשים לראות בצורתם המוכרת.

שמתי לב והערכתי גם את המחשבה הטבעית עם הנבטים, כרוב הניצנים ושאר הירקות.

ארוחת הערב

כל העובדים בהם נתקלתי במהלך שהותי במקום היו ישראלים. בחדר האוכל התרוצצו בחורות ישראליות יפות שדאגו לפנות כלים ולהביא קנקני שתיה, קפה וכל מה שהיינו צריכים. לי יש הרגשה טובה מכך שהמלון מספק מקומות עבודה לישראלים, גם הילדים שלי אוהבים לפנות ולדבר עם אנשי הצוות ולקבל מהם יחס חם, (היה להם מאוד קשה כשטיילנו בחו"ל לגלות שלא בכל העולם מדברים עברית…) ובכלל, כיף לראות צעירים ישראלים חרוצים שנותנים שירות איכותי.

פסטורל ספא

מזג האוויר התרום חורפי לא הכניס אותי למוד של מעבר לבגד ים וממש כניסה לספא, אבל גיליתי כמה מתקנים דיי ייחודיים בספא שפתוח חינם לאורחי המלון בתנאי שהם מעל גיל 16: דלי מתהפך- דלי ענק שבמשיכת חבל נשפכים ממנו מים (זהירות, הם קרים!), מערת גשם- כשעוברים בתוכה, חיישנים מפעילים זרמים מכיוונים שונים ומעין אמבטיות שאמורות לדמות רפלקסולוגיה באמצעות זרמי מים. הגענו במהלך חופשת חנוכה בזמן שהבריכה היתה סגורה אבל בעתיד תוקם בריכת שחייה מקורה ומחוממת שתשקיף אל החרמון.

כדי להעביר חלק מתחושת החמימות והטבע השוררת במלון הכנתי סרטון קצר, להנאתכם:

מבלים בפסטורל ומחוצה לו

בערבים הופיעו בלובי צמד זמרים עם שירים מכל הזמנים ולכבוד החנוכה היתה פעילות נפלאה לילדים עם ניר אמן הבלונים שיצר דברים משגעים מבלונים (זאת אמנות בפני עצמה). הילדים נהנו גם מסדנת יצירה איכותית בעור והביאו לי תכשיטים שהכינו לי.

במלון פסטורל ישנה מסורת של סופי שבוע המוקדשים למוסיקה ולנושאים שונים ומשלבים אמנים והרצאות. אני ממליצה על סוף שבוע ״קשר משפחתי״ שיתקיים ב- 15.5.2014 ויעסוק בילדים, זוגיות, הורים ומשפחה. בסוף השבוע הזה יופיעו אמנים מהשורה הראשונה כגלית גיאת וחני נחמיאס.

חצבני הבניאס ואגמון החולה

 חשבתי שבאתי לנוח? אז חשבתי… עם כל האתרים, המפלים והטיולים שבגליל אני לא יודעת ממה להתחיל ועל מה להמליץ. אני אוהבת את הגשר התלוי במפל הבניאס הרומנטי (אבל כך גם הרבה מדיי אנשים מה שהופך את המקום לדיי המוני), את שמורת החולה ואת שמורת נחל שניר (החצבני) שקצת פחות עמוסה מטיילים, אבל הפעם אני רוצה להמליץ על "טיילת הירדן" שנקראת גם "שביל עמי" שנמצאת במרחק הליכה ממלון פסטורל (ללא תשלום בכניסה וגם יחסית ללא הרבה מטיילים) לאורכה חצובים פסוקים מהתנ"ך בהם מופיעה המילה "ירדן", טיילת פסטורלית עם מדשאות ענקיות ומפל יפה שניתן לשבת לצידו ברוגע.

אלי רץ בבוקר מהמלון ועד החצבני וחזר לספר נפלאות על גן עדן ומקומות בחצבני לא מוכרים, על ארץ מפלים ובריכות. לטובת האצנים, הספורטאים ורוכבי האופניים הוא הכין תוואי ריצה שניתן להוריד לאפליקציות ריצה שונות. מלון פסטורל – טיילת הירדן (טיילת עמי) – טיילת הבניאס וגם מלון פסטורל – טיילת ירדן מערב – טיילת החצבאני

בתקופת החורף אפשר לטייל במזג אוויר נעים, לנשום עמוק את המפלים אחר הגשם ופשוט להיות משפחה מטיילת. עזבו את הכלים והכביסות וצאו לבלות בארץ היפה שלנו.

  • הכותבת היתה אורחת המקום.

לא רוצה להפסיד אף פוסט?

הצטרפ/י לרשימת התפוצה  שלנו בדף הבית בצד שמאל למעלה או חבב/י את דף הפייסבוק שלנו

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

  1. יולי

    8 בדצמבר 2013 at 10:52

    אלופה
    אהבתי מאוד את הסקירה. מלון מקסים

    מזדהה אתך על הקטע שחייבים לקחת פסק זמן מכל השגרה עם הילדים…

    1. לילך

      8 בדצמבר 2013 at 10:58

      יולי, תודה רבה!
      אכן, מלון מקסים טובל בירוק,
      אני שמחה שאהבת 🙂

Comments are closed.