"תלמים" במגידו- חווה חקלאית שיקומית ואורגנית בה כולם שווים

1כמה פעמים יוצא לי כבלוגרית להגיע למקום ולצאת ממנו מחוזקת אחרי שקיבלתי מנות גדושות של אהבה ונתינה?, טוב, הרבה, אבל הפעם זה היה מרומם נפש.

השבוע ביקרתי בתלמים- חווה חקלאית שיקומית בקיבוץ מגידו, המספקת תעסוקה לאנשים בעלי דרגות שונות של אי כשירות מגילאי 21 ומעלה.

לחווה הגעתי עם אימי שהתרשמה מהמקום ומהפתיחות הרבה ששוררת בו. את פנינו קיבלו שמרית מסיקה, רכזת חינוך ומנהלת תאטרון הנקרא "התאטרון השחור" ודורי סעדון, רכז תעסוקה נתמכת. שמרית עשתה לנו סיור במקום וסיפרה כי החברים במקום עובדים בגינת הירק האורגנית, או במשק חי ובדיר הכבשים או בקבוצת האומנויות. יש במקום דגש חזק על קיימות, מיחזור ודאגה לסביבה. לחווה מגיעים 100 חברים מכל יישובי הסביבה.

החווה גדולה מאוד וכוללת גם בוסתן עצים ובו עצי רימון, תאנה, נקטרינות ופירות הדר.

בכניסה לחווה יש מטבח חיצוני גדול שמופעל בקיץ ומבנה העשוי בוץ ונבנה בתהליך טבעי הכולל מיחזור.

2

התחנה הבאה שלנו היא גינת הירק היפה. למעשה מה שהחברים מגדלים מגיע לצלחות שלהם ושל הצוות בארוחות הצהריים המשותפות. המילה "חברים" היא מילה בה שמרית משתמשת במהלך הסיור שלנו והיא מסמלת את המחשבה שמאחורי המקום. החברים יוצאים ונכנסים מהחווה כרצונם, אין כאן גדרות או סמכויות, אלא הרבה שיתוף ואהבה.

3

כשהגענו לבקר בדיר, נתקלנו בהתרגשות רבה. בדיוק הווטרינר בדק כל כבשה, האם היא בהריון. כל כבשה שזוהתה כהריונית סומנה בצבע לקול מחיאות הכפיים של החברים והמדריכים. והיו הרבה הריוניות והרבה מחיאות כפיים.

4

בחווה יש גם חדר אומנויות גדול בו חלק מהחברים יוצרים מחומרים ממוחזרים, עיסת נייר, בקבוקים וציור.

למעשה לחווה יש מטרת על והיא שילוב החברים בקהילה.

ביום שבת ה- 8/3 לרגל פסטיבל צלילי הטבע במגידו, החווה תהיה פתוחה לקהל הרחב ויתקיים בה יריד משגע עם פינות יצירה מחומרים ממוחזרים לילדים, פינות ליטוף והאכלת חיות, ערוגות שתילים, מכירת פיתות בטאבון והיכרות ומפגש עם החברים. אני ממליצה מכל הלב להגיע מכיוון שיש כאן הזדמנות חד פעמית להדגים לילדים סובלנות ולחזק את הקהילה החשובה הזו.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments