4 ספרים מומלצים לדיאטה, להרזיה, לאורח חיים בריא, תפריטים ומתכונים

חמוציותכשהחלטתי לרדת במשקל ולעבור לאורח חיים בריא יותר, גם מבחינת הגוף, התזונה והכושר וגם מבחינת הנפש והחשיבה, פניתי למומחים הגדולים בתחומם בעולם.

כיצד עשיתי זאת?

  1. הוצאתי אלפי שקלים על סדנאות?
  2. טסתי אחרי הגורואים שלי ברחבי העולם?
  3. הלכתי לספרייה והשאלתי כמה ספרים?

כמובן שתשובה 3 היא הנכונה!

לא רק שהשאלתי כמה ספרים וממש ישבתי לקרוא אותם, אני גם עומדת לתת לכם סקירה בנושא ולהמליץ על הספר המועדף עליי.

למי שאין עצבים לקרוא עוד, אחסוך לו ואומר שהספר "דיאטה סקסית משגעת" של כריס קאר הוא זה שעשה עליי הכי הרבה רושם ואפילו ממש למדתי ממנו משהו. למעשה הוא המומלץ שלי.

ונעבור לסקירה:

שם הספר: כל אחד יכול לחיות חיים בריאים יותר

מאת: מיכל צפיר

משפט מוטו מתוך הספר (לבחירתי): "הכל נחשב".

בקצרה: הספר מעוצב עם גרפיקה מאוד נעימה לעין. יש בו חלקים מעניינים שבהם מיכל ממש מספרת על עצמה ועל התהליך שהיא עברה ולפתע בוקע איזה קול אחר, לא שייך, מהספר. סיימתי את הספר תוך חצי שעה, זה טוב, כי כנראה הספר היה מעניין וזה גם לא טוב, כי כנראה לא היה בו תובנות מעמיקות שהייתי צריכה לחשוב עליהם. בונוס: בסוף הספר יש רשימת מתכונים.

מה למדתי: שלרדת במשקל זה קשה. קשה מאוד…

book

שם הספר:  לאכול ולרזות

מאת: רחל גרנות

משפט מוטו מתוך הספר (לבחירתי): "פתרון בעיות בעזרת האוכל מביא לאכילה רגשית".

בקצרה: בחלק הראשון של הספר יש תמונות של מאכלים נפוצים ולצדם הקלוריות שלהם. (היכונו להיות מופתעים). בחלק השני יש כל מיני תיאורי מקרים וסיפורים אישיים שאפשר להזדהות עם חלק מהם, לקראת הסוף כמה "מילות עידוד" מהמחברת, שלא ממש עודדו אותי.

מה למדתי: אם נפלת קצת, לא כדאי ליפול עד הסוף.

שם הספר: במשקל הנכון

מאת: ד"ר איתי זיו וד"ר דרור שגיא

משפט מוטו מתוך הספר (לבחירתי): "הסיכוי של ילד לשני הורים שמנים להיות שמן בעצמו גבוה משמעותית בהשוואה למצב שבו רק אחד מהוריו שמן או שני ההורים אינם שמנים".

בקצרה: ספר מקיף מאוד עם הרבה רקע מדעי על תחומים כמו השמנה ופריון, השמנה בילדים, תחלואה כתוצאה מהשמנה (כן, אני יודעת כמה השמנה זה מסוכן, לא, אין צורך לפרט את כל המחלות שאפשר לקבל מהשמנה על פני כ-20 עמודים!)

סיפורי מקרים שבהם נתקלו הרופאים והמלצותיהם, סקירת סוגי דיאטות אופנתיות ובונוס: מבחר תרגילי ספורט מומלצים כולל תמונות להמחשה.

מה למדתי: השמנה משפיעה של שלל תחומים מוזרים שלא תיארתי לעצמי, כולל פגיעה בשיווי משקל, הפרעות בשינה ואפילו בסקס…

שם הספר: דיאטה סקסית משגעת

מאת: כריס קאר

משפט מוטו מתוך הספר (לבחירתי): "החלפנו את הגינות והשדות במבחנות והפכנו למעבדת ניסויים אחת גדולה". אהבתי גם את "אני לוחמת בריאות אלוהית ואני שווה את המאמץ הזה!"

בקצרה: בלתי אפשרי לקצר את הספר הזה, תצטרכו לקרוא אותו. אמנם יש בו חלקים קשים לקריאה הנוגעים לצמחונות ולקרמה, אבל הספר הזה מלא בגילויים וחידושים (חכו כשתגיעו לפרק העוסק בחוקן…) לכריס קאר יש יושרה והיא לא מפחדת לומר בגלוי מה דעתה על מוצרי חלב (קבלו שלילי) על מוצרי בשר (קבלו שלילי ++) ועל סוכר (קבלו שלילי +++).

מה למדתי: שיש להתנהל בבריאות בכאילו ויש להתנהל באורח חיים בריא באמת באמת. אמנם "על באמת" זה לא פשוט אבל זה יותר טעים, יותר מתחשב בבריאה וגם הרבה יותר כיף. בזכות כריס קאר הבלנדר שלי יושב על השיש ופעם בשבוע אני מבקרת בשוק לקניית ירקות ופירות יפים ואיכותיים בלבד.

ההשפעה: אורח חיים בריא

לקרוא את כל הספרים האלו ברצף, דיי משפיע ואני משתדלת לעשות הליכות לפחות פעמיים בשבוע בערב עם חברה. חוץ מזה הורדתי את צריכת הבשר לפעם בשבוע ואת הסנדביץ בוקר שלי עם הגבינה הלבנה הקבועה שלי, החלפתי בסנדביץ עם ממרח שקד לבן של שקד תבור ומעט סילאן מעליו. גם יותר טעים וגם יותר בריא. משביע מאוד ומחזיק אותי עד הצהריים. התחלתי לבשל קינואה ולהכין לילדים חזה עוף על הפלנצטה במקום שניצלים מטוגנים. מכל הסיפור הבן שלי ירד 3 קילו (!) ואני רק חצי (כנראה שבגילי זה יותר קשה…) אני משתדלת להכניס כמה שיותר ירקות לתפריט, סלט חי בכל ארוחה תמיד הכנתי, אבל אני מגוונת עם בטטות בתנור וקישואים בשמן זית. השינוי הכי נראה לעין מתבטא בעור הפנים שלי. פשוט כיף להיות אמא- בלוגרית בריאה.

תוך כדי הליכה ברחבי העיר גילינו אני וחברה גן שעשועים נחמד עם מתקני כושר והחלטנו להביא גם את הילדים לשם מתוך מחשבה שאנחנו נתאמן והם יתנדנדו. זה טרם קרה, אולי בגלל שהלו"ז של הילדים היום יותר צפוף משלנו…

משחק חמוד ogo sport

יש משחקי ילדים שאני חוששת לעלות עליהם, כמו טרמפולינה, למשל. לעומת זאת יש משחקים שאני משחקת בכיף עם הילדים: כדורסל, חבל, קלאס ולאחרונה שלחו לי את המשחק החמוד הזה, מטקות רשת עגולות וכדור קיפוד. המשחק נקרא ogo sport והיתרון המרכזי שלו- שהוא לא שבר לי שום ואזה בבית (יתכן וזה גם בזכות העובדה שאין לי שום דבר שנקרא ואזה בבית, אבל הבנתם את הכוונה…) הכדור עשוי שערות גומי גמיש ואם חוטפים אותו במקרה בפנים, גם לא נורא.

ogosport

ממש כיף לראות איך הכדור מקפץ לו מהמקפצה. "זה כמו טרמפולינה לכדור" ליאל אמר לי, משחק מאוד מהנה ואחרי חצי שעה, מתחילים לקלוט את העניין, אז בכלל…

אני ומונדיאל?

אמנם שיחקתי לפני כשנה כדורשת בליגת מאמאנט (ליגת האמהות בכדורשת), יש לי אפילו חולצה שתוכיח את זה, אבל מכאן ועד לכדורגל… הדרך עוד ארוכה. בכל אופן כשפנו אליי מפוראבר21 וביקשו שאצטלם לבושה  בקולקציית המונדיאל ולעלות באינסטגרם שלי תמונה עם התג #F21Score הסכמתי לאתגר ואת התוצאה תוכלו לראות באינסטגרם שלי. מוזמנים לעקוב!

Comments

comments

Powered by Facebook Comments