6 טרנדים באופנה, איפור וסטיילינג לשנים 2015-2016 על פי ירין שחף | TRENDS FORECAST

תמיד חשבתי שטרנדים הם משהו שמוביל דעת קהל מחליט עליהם באופן שרירותי ואז הוא "מפיץ את הבשורה" וכל עדר הכבשים הולכים אחריו. במידה והיה לו רעיון ממש מוצלח, או שיש לו כריזמה מטורפת, אז הטרנד ממש תופס תאוצה.

בהרצאה של ירין שחף, מנהל ביה"ס למקצועות היופי, נחשפתי לעבודתו של מוביל הדיעה, להלן ה "טרנדולוג" שלמעשה מזהה כבר את הצורך הקיים אצל אנשים ורק נותן את המענה.

האם טרנדולוג הוא מקצוע? מי משלם לו? כיצד הוא עובד?

ההרצאה של ירין נתנה לי הצצה לשולחן העבודה של הטרנדולוג. כיצד הוא מלקט את החומרים ואת ההשראות והקטלוג של ירין שחף הוא עבודת הסיכום של כל מקבץ המחשבות המיוחד הזה.

קטלוג התחזיות מבוסס על תחקיר של תופעות תרבויות, מגמות כלכליות וכמובן הרבה השראה והוא אבן שואבת עבור חובבי הסטייל ואנשים בתעשיה. ירין שיתף אותנו בהרבה תחזיות, אני בוחרת לתת טעימה מהתחזיות שאהבתי:

הטרנדים של 2015-16 על פי ירין שחף 1

אז לאן העולם הולך?

1. העולם נהיה יותר דתי

אז אולי כדאי למעצב/ת אופנה לייצר גם בגדים צנועים שמתאימים לאנשים בעלי אורח חיים דתי?

 2. אנשים בעולם רוצים לשתף

אפשר לקחת את הצורך הזה וליצור יותר מעורבות במותג. 3 מראות בתא המדידה יאפשרו צילום הבגד מכל הכיוונים ושיתוף בהחלטת הקנייה.

גם בעצם הדפסת הקטלוג של ירין שחף יש את רעיון השיתופיות. שחף לא שומר את הידע לעצמו בלבד, אלא חולק אותו עם העולם. אני מאוד אוהבת את הגישה הזו. מאוד.

3. מינימליזם וניגודים

יש מקום לכל. גם לחללית שנפלה באמצע המדבר.

4. דיסקו ואהבה עצמית

"הגברים של היום אוהבים את עצמם" ירין אומר וכל הבלוגריות מתפוצצות מצחוק. "מה השתנה?" אחת אומרת…

לפי ירין מה שהשתנה הוא אופן הביטוי וההחצנה של האהבה הזו. היום אפשר כבר להביע את זה בלי בושה. אין לי בעיה עם זה שגברים יביעו רגשות (ואפילו נרקסיסטיות), למה שרק אנחנו נסבול?

 5. שינה שווה זהב

הגענו לחלק האהוב עליי. אם ראיתם את כל ההודעות המוזרות של ציפורי הלילה בפייסבוק, בטח כבר הבנתם שיש לכם הרבה חברים שכנראה לא ישנים לעולם. חוסר השינה הפך להיות טרנד מוזר והחזרת השינה הטובה יהפוך להיות טרנד כזה שישלב מיטות נוחות, כריות נעימות ובגדים עם מראה מקומט ונעים (אתם זוכרים את טרנד נעלי הבית המשובצות של קיפי איתם הלכנו לכל מקום?).

מי מדפיס לי T שירט עם הכיתוב: ? I slept 8 hours- and you

6. חינוך והשכלה

ככל שההשכלה הופכת להיות יקרה יותר, כך לא ישאר לנו מנוס מלתת לכוחות השוק לעזור לסטודנטים ולהכנע למסחור. התמיכה של עולם המסחר בהשכלה תהיה בצורה עקיפה ועדינה. את ניצני התהליך ניתן כבר לראות: לדוגמה בית האופנה לואי ויטון פותח בפריז מוזיאון לאמנות מודרנית.

נתראה בתחזיות 2017…

  • התמונות מתוך הקטלוג של ירין שחף, מיתוג: גליה תורן חן, צילום: הילה אלקיים.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments