הסחנה, פארק המעיינות, עין שוקק והשביל הרטוב- הבלוגרית מטיילת

הסחנה גן השלושהיצאנו קבוצה של בלוגריות ובלוגרי וכתבות וכתבי תיירות, ביום גשום באמצע מאי, למקום הכי חם בצפון – עמק המעיינות.

את עמק המעיינות, עין שוקק ונחל הקיבוצים אני מכירה ממזמן, ובילדותי היו סוחבות אותי החברות לסחנה בחופש הגדול (בזמן ההוא היציאה שלי מהבית היתה תלויה בכושר השכנוע של חברותיי…). מנהל פארק המעיינות וגן השלושה (הסחנה), יהודה כרמי, הדריך את הטיול, והצליח להפתיע אפילו אותי עם מקומות חדשים שלא הכרתי.

פארק המעיינות

הכניסה לפארק בחינם, רגלית או באופניים. (לא ניתן להכנס לפארק עם רכב פרטי), יש אפשרות לשכור רכב חשמלי/ אופניים בפארק. אנחנו יצאנו לכיוון עין שוקק עם רכב חשמלי מקורה. אני נהגתי ברכב החשמלי וזה פשוט וקל.

אבל שמתי לב לתופעה מוזרה, איך שהתבקשנו ללכת לכיוון הרכבים כל הגברים שהגיעו ראשונים התיישבו מיד במושב הנהג ואילו הנשים שהגיעו ראשונות התיישבו במושב שליד הנהג, מחכות שיגיע מישהו שינהג…

הלו, עיתונאיות, מובילות דעת קהל!, תתעוררו! אתן לא רוצות לחוות, להרגיש את הנהיגה ברכב חשמלי? אם לא תתפסו מקום מול ההגה, זה לא יקרה! אולי אני לא נהגת השנה, אבל אני רוצה לנסות משהו שונה.

פארק המעיינות- השביל הרטוב

השביל הרטוב

עצרנו בחניה ליד נחל שוקק, צילמנו כמה תמונות ופנינו אל מקום מאוד מיוחד בשם "השביל הרטוב".

השביל הרטוב נפרץ להנאת המטיילים בפארק המעיינות על ידי חבריו ומשפחתו של סרן צביקה קפלן הי״ד, בן קיבוץ מירב, שנפל במבצע צוק איתן.

ללכת בשביל הרטוב זו חוויה נעימה ומיוחדת. אבנים לבנות קטנות מרצפות את השביל שבשני צדיו ומעליו קני סוף העוטפים את המטייל. בסוף השביל מחכה הפתעה- בריכת טחנת הקמח, בריכה עגולה יפהפייה בגובה מתאים לילדים. אני ממליצה להגיע מצוידים בסנדלי שורש כדי ליהנות ממגע המים והזרימה.

פארק מים הסחנה

גן השלושה- הסחנה

שמש, מפלים, טבע ישראלי, בריכות ונוף מרהיב. מה עוד צריכה הבת אדם?

בניגוד למעיינות שם המים יותר קרירים, המים בסחנה נעימים. כדאי להביא משקפת ולצפות בדגיגים הקטנים. אם תעמדו לרגע קט, יקפצו עליכם כמה דגיגים וידקרו מקומות יבשים בכף רגליכם, ממש כמו בספא דגים.

מוזיאון לארכיאולוגיה

בתוך גן השלושה ישנו מוזיאון לארכיאולוגיה היושב על תל ארכיאולוגי ובו אוסף עתיקות בית שאן ואוספים נוספים מיוון, איטליה ומצרים. מוצגים אלו אוד מבוקשים בעולם והגיעו לארצנו הקטנטונת בזכות אספן שוויצרי שעלה לארץ ותרם את האוסף שלו. בתיאום מראש נערכים במוזיאון פעילויות לילדים כגון הכנת לחם והתנסות בבית בד.

בקיץ חם כאן מאוד, ביולי אוגוסט אפשר להגיע מהשעה 18:00 לרחצה לילית רומנטית ומיוחדת.

חומה ומגדל

הגענו לאתר המשוחזר של היישוב הראשון "תל עמל" (ניר דוד של היום), בשיטת חומה ומגדל. האתר כולו ממחיש איך נראה והתנהל הקיבוץ של פעם. יש לי אהבה לקיבוצים, בעיקר כאלו שבהם מישהו אחר מבשל בשבילי ומכבס עבורי. ב"חומה ומגדל" פגשנו את יאנק ושושנק׳ה שהמחיזו בפנינו כמה אפיזודות מחיי החלוצים והחלוצות בקיבוץ לפני 80 שנה. לסיום אכלנו ארוחת חלוצים (כשרה) כמו בקיבוץ עם מרק עדשים, פולקס, צ'ימס, תפוחי אדמה וסלט ירקות. סיימנו בקפה שחור מבושל על פרימוס.

חומה ומגדל- חלוצים וחלוצות בתל עמל

ניתן לבנות פעילות מדליקה לקבוצות הכוללת שילוב של טיול בעמק המעיינות, פעילות בחומה ומגדל וסיום בסחנה. בגן השלושה ישמחו לעזור להרכיב פעילות קבוצתית בטלפון: 04-6586219

פרטים נוספים על אטרקציות ופעילויות ניתן למצוא באתר של פארק המעיינות או של הסחנה.

אתם מוזמנים…

לאינסטגרם שלי http://instagram.com/lilachdepaz

או לחבב את דף הפייסבוק שלי

Comments

comments

Powered by Facebook Comments