סיינפלד לנצח

כבר יותר מעשור שאני אוהבת את הסידרה הזו. אין לה תחליף מבחינתי. מה יש בה ב"תוכנית על לא- כלום" שמצליחה לגרום לי להנאה כה רבה?

אולי העובדה שהדמויות בה מוזרות ומצחיקות- ג'ורג' קוסטנזה המקריח שנשלט ע"י הוריו, איליין בניס הסקסית האגואיסטית שממש טוענת שאין לה חברות, קוזמו קריימר, המובטל הניצחי שאתה מצפה ממנו למופרעות אבל הוא תמיד מפתיע באיזו התחשבות בחברה ("הנימוסים הם הדבק של החברה" לטענתו) ג'רי שמספק לכל אלו מראה ובעזרת פרצוף אחד הוא מעביר את המסר "תראו כמה טיפשיים אתם נראים".

אחי טוען שבסידרה ישנם מצבים ממש כמו במציאות וכל אחד יכול למצוא בו את עצמו ובניגוד ל"אנשים היפים של הטלוויזיה" כאן הדמויות אמיתיות, לא יפות מדיי ולא טובות מדיי ואפילו מציגות את הצדדים הפחות יפים של האנושות, כמו הקטע בו ג'רי מספר לקרמר כמה הרבה הוא הרוויח באיזו הופעה, אז קריימר שואל אותו "מה תעשה עם הכסף", ג'רי עונה לו "אני כנראה אתרום חלק ממנו", "תתרום?!" שואל קרמר, "לאאאא…" עונה לו ג'רי.

סיינפלד הצליחה להפיק מטבעות לשון רבים, בעיקר בשפה האנגלית והאהובה בניהם עליי היא "אין מרק בשבילך היום" המקבילה ל… בעצם אין לה מקבילה בעברית. זה היופי שבה.

בקיץ של שנת 1997 ג'רי סיינפלד יצא בהצהרה כי עונת 1998 תהיה העונה האחרונה של התוכנית אי פעם. ג'רי נודע מאז כשחקן שסירב להכי הרבה כסף לפרק. הוא פשוט רצה לפרוש בשיא ולא לעזוב מחוסר ברירה והוא השאיר המון צופים שמחכים לפרקים נוספים של סיינפלד… וביניהם גם אני. ועד אז ציטטות נבחרות:

"היא צריכה קצת רגישות. היא צריכה קצת הבנה. היא צריכה קרמר קטן." קרמר, ב "ספריה"

"אני לא מאושר." "גם אני לא. אף פעם לא הייתי מאושר". "אני אומר שאני שמח לפעמים, אבל לא עכשיו." ג'רי וג'ורג', ב "שים לב"

"These pretzels are making me thirst!" (קרמר)

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

  1. דרור דה-פז

    15 במרץ 2012 at 21:21

    גדול!!
    יש גם את המקרה הזה כמו בסיינפלד ,
    שחבר שלך נפרד מחברה שלו ומלכלך עליה ואתה מצטרף לחגיגה
    ואז הם חוזרים…

  2. קרין אפלבאום

    29 באוקטובר 2012 at 16:51

    גם אני מאד אוהבת את סיינפלד…
    ויש לי קרמר פרטי שלי אצלינו בעבודה!!! כל יום – בשידור חי!!

    1. לילך

      30 באוקטובר 2012 at 14:13

      איזה כיף לכם! בטח לא משעמם לכם איתו…

Comments are closed.