רפואה חדשה, תזונה חדשה ובריאות חדשה

פעם הייתי אוכלת לארוחת בוקר לחם שיפון או דגנים אורגני ועליו מרוחה גבינה לבנה לצד קפה הפוך עם כפית סוכר קנים, הייתי בטוחה שאני סמל ודוגמה לאכילה בריאה…

יום אחד קמתי בבוקר עם כאבי מפרקים. התחלתי להתייעץ עם נטורופטית, לקרוא ספרים, אינטרנט. נדהמתי. 90% מהתזונה שלי היתה פשוט גרועה. יש בריא ויש באמת בריא וההבדל משמעותי!

היום אני יודעת כמה הסוכר ממכר, כמה החלב שבגבינה ובקפה אלרגני ודלקתי, כמה החיטה מסבה לי נזק בגוף והופכת את הקיבה למסננת דולפת אלרגנים לדם ועל הקפה יש עוד הרבה שלא נאמר.

בזמן האחרון קמים רבנים, אנשי אמונה, אנשי רוח ומרפאים (לא קונבנציונליים, לצערי) ומדברים על "הרפואה החדשה". הם טוענים שהמחלות כפי שאנו מכירים אותם, אינם אלא תהליך ריפוי טבעי של הגוף והדרך של הגוף לנקות רעלים.

מה הם רעלים לטענתם?

סוכר, קפה, עישון, חלב, בוטנים ומזונות מהחי בכמות גבוהה, זיהום אוויר, מוצרי קוסמטיקה מסוימים. ואני מוסיפה אחרי למידה וקריאה גם דגנים לרשימה!

התחלתי לקנות ירקות שעד כה בקושי קניתי: כרובית, פטריות, פטרוזיליה שממש התאהבתי בטעמה. בשביל החשק קניתי לי קרש חיתוך חדש מעץ ו… התחלתי לקצוץ 🙂

בריאות חדשה על פי הבלוגרית

מאמר מאוד מיוחד על הרפואה החדשה במחשבה שלו מצאתי באתר בחירה בריאה. הרצאה נפלאה ומרתקת היא הרצאתו של הרב יובל אשרוב הכהן על בריאות טבעית.

סילקתי מהתפריט שלי את מוצרי החלב וגיליתי נפלאות, את החיטה ושלל הדגנים גם הוצאתי מהתפריט אחרי שקראתי את הספר המעולה של הקרדיולוג ד"ר ויליאם דיוויס "בטן של חיטה"

מה היתה הבעיה הכי חזקה שלי בהסרת הסוכר, הגלוטן והחלב?

אני אוהבת מתוק ולפעמים יש לי חשק חזק למתוק. כזה שעלול לזרוק לפח את כל מה שבניתי בעמל של חודשים. לקח לי הרבה זמן למצוא פתרונות בריאים ללא סוכר שיהיו גם טעימים לי: סילאן טבעי או תמרים, שוקולד מריר ללא סוכר, מים בטעמים 0 קלוריות של Schweppes (אני אוהבת את טעם האפרסק) ומרציפן ללא סוכר של שקד תבור (אחד החטיפים הבריאים הכי טעימים שיש, רק חבל שהוא יקר כל כך).

Schweppes water אפרסק. מתוקים בריאים סילאן מרציפן

לשייק בריאות הייתי מוסיפה חלב אורז, עד שגיליתי שניתן להוסיף לשייק קוביות קרח שהכנתי מראש עם שוופס ווטר אפרסק.

לשייק על בסיס אגוזים אני מוסיפה גם עלי חסה, זרעי ציה, פשתן טחון (מכיל מלא אומגה 3) ושוקולד מריר.

המטרה העיקרית שלי בכל השינוי התזונתי היתה- בריאות, אבל התזונה החדשה הביאה עימה הפתעה אחרת, ירידה ספונטנית במשקל והתחדשות עם אופנה חדשה.

לאחרונה אני מתעניינת ברפואת תדרים. קוראים לזה "רפואת העתיד". התחלתי טיפול מרתק עליו אפשר לקרוא בפוסט רפואת תדרים. 

אתם מוזמנים…

לאינסטגרם שלי http://instagram.com/lilachdepaz

או לחבב את דף הפייסבוק שלי

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

  1. מאיה

    7 באוקטובר 2015 at 14:41

    עצות מעולות רק משהו קטן-
    קרש חיתוך מעץ – מקור לזיהומים חיידקיים. החתכים שנוצרים יכולים להיות מצע גידול עבורם.

    1. לילך

      7 באוקטובר 2015 at 16:10

      את יכולה לבחור איזה קרש שאת רוצה.
      אני נחתכתי מסכין שהחליקה על קרש זכוכית
      וגם מחזיקה קרש מעץ שהיא נפרדת לירקות.
      (בשר אני חותכת בקרש אחרת גם מטעמי כשרות).

Comments are closed.