טנדוקה ביקנעם המושבה, סליחה, כאן זה גן עדן?

מה הופך בעיניי מסעדה טובה למעולה? תמהיל נכון של דברים. חומרי גלם טריים, אוכל טעים ואותנטי, הגשה יפה וייחודית וכמובן, מלצרית חייכנית וקשובה לכל בקשה.

טנדוקה ביקנעם המושבה

הוזמנתי לסקר את מסעדת הבשרים הכשרה, טנדוקה, לרגל פסטיבל "טעמים בעמקים".

הגענו בערב חורפי למסעדה חמימה ונעימה, עם חיפוי עץ וכל הסממנים שהזכירו לי צימר והוסיפו נופך כפרי רומנטי למקום.

מנות ראשונות בטנדוקה

למנה ראשונה הזמנתי סלט חסה ברוטב בלסמי דבש משופע בפירות כאגסים, תפוחים, תפוזים, אפרסמונים, מעט נבטים ואגוזים מסוכרים ביד רחבה. למרות שמדובר במנה ענקית יחסית למנה ראשונה, סיימתי את כולה, פשוט כי אני מאוד אוהבת את התיבול המתוק והמדוייק שהשתלב עם החסה נפלא.

אלי הזמין קבבוני טלה בטמפורה על מצע טחינה וטחינת סלק. מנת פתיחה טובה לאוהבי הבשר. לצד אלו הגיעה כיכר לחם טריה וריחנית, עגולה כמו סופגניית ענק שלצידה צלוחית ממרח זיתים ירוקים וצלוחית שום קונפי. כתבתי את זה כלאחר יד, אבל מדובר בשום גן עדן. נימוח ועדין. מבחינתי לגיטימי להגיש מנה כזו, שכולה עשויה מהשום הטעים הזה.

בלוגרית מבקרת מסעדות בטנדוקה

הייתי חייבת לטעום ממנת האמפנדס תרד, בעיקר כי מדובר באמפנדס בעבודת יד ובמילוי ירק בריא כמו תרד. האמפנדס מגיע עם סלט ורטבי צ'ימצ'ורי וטרטר לצידו. מנה פריכה, טעימה ובריאה.

אחת המנות המובחרות והאהובות כאן היא נתח הקצבים. עשוי מדוייק, טעים וחם, מונח על ריזוטו חיטה עדין ולצידו ירקות צרובים. הגבר שלי אהב את המנה מאוד.

דג סלמון

אני אכלתי את דג הסלמון הטעים ביותר שאכלתי במהלך השנה האחרונה. הוא היה טרי, עשוי טוב, עם ציפוי תבלינים קריספי מעל, מונח על מצע אורז כשבינו לבין האורז חוצצים פטריות גדולות ובצל מטוגן כשבצד הצלחת נחו סלק, גזר וגמבה צלויים בגריל.

חשבתי שטוב מזה לא יכול להיות. אז חשבתי.

סופלה שוקולד

ואז הגיע הסופלה! אפוי בתוך כוס חרס המוגשת חמה וכל נגיעה של הכפית מעלה ממנה הר געש שוקולדי חם ומשגע. אם יש לכם מישהו שאתם רוצים לפנק, לכו ותזמינו לו את הסופלה הקסום הזה.

לצד הסופלה התחממנו עם סיידר תפוחים זוגי. יש יותר רומנטי מזה?

סיידר תפוחים

טנדוקה ביקנעם, בהחלט מסעדה מעולה.

טנדוקה – מרכז המושבה יקנעם, טלפון: 053-9366145

טעמים בעמקים

מסעדת טנדוקה משתתפים בחווית "טעמים בעמקים". בין התאריכים  17-28.1.2016 יתקיימו עשרה ימי חשיפה למסעדות עמק יזרעאל, לתוצרת חקלאית משובחת וליינות מיקבים מקומיים.

ביום שלישי ה- 26/1/15 יתקיים בשעות הערב טנדוקה יריד אמנים וטעמים לצלילי מופע ג'אז. ביריד תוכלו לטעום יין, שמן זית ומנות מיוחדות לצלילי ג'אז עם הפסנתרן מיכאל קשי מהיוגב.

המסעדות והשפים המשתתפים בפסטיבל: אדלה- רמת ישי, אוקטגון- נהלל, בלה – בית שערים, דורון בר און- היוגב, טנדוקה (כשר) – יקנעם המושבה, לימוזין- רמת ישי, נילי כהן מינץ – בית לחם הגלילית (כשר), פינת האוכל החדשה – קריית טבעון, קימל בגלבוע ושלו ביער – קריית טבעון.

במסעדות יערכו אירועים מגוונים ויציעו ארוחות מלאות מנה ראשונה+ עיקרית+כוס יין ב- 79 עד 109 שקלים.

  • הכותבת היתה אורחת המקום

Comments

comments

Powered by Facebook Comments