אפוסתרפיה- שלום ולא להתראות, כאבי ברכיים!

אבא שלי הולך עם נעלי אפוסתרפיה כשנה. "סבא, אתה מרחף!", "תראו את סבא, הוא בקרקס…", הנכדים צוחקים עליו בכל פעם שהוא הולך עם נעלי האפוס, המצחיקות עם העיגולים.

צחוקים, אבל כאבי הברכיים שהשביתו אותו לפני שנה נעלמו ולקחו איתם את כאבי הגב התחתון שלו והוא ממשיך בפרויקט בניית הצימרים שלו בגלבוע, במרץ ובהנאה.

מה היא אפוסתרפיה?

אפוסתרפיה היא טיפול רפואי ישראלי טבעי ללא התערבות כירורגית או תרופתית, המוכח מחקרית כמפחית כאב ומשפר תפקוד בבעיות ברכיים וגב. אפוסתרפיה מתבססת על הליכה עם מערכת הליכה (נעליים) ייחודית המותאמת אישית. הטיפול קל לביצוע ומתבסס על הליכה בבית או במשרד, למשך פרק זמן קצר ביום.

אחד הדברים העוזרים ליציבות מפרק הברך אלו הם השרירים. הנעל המיוחדת יוצרת לנו בסיס לא יציב המכריח את השרירים המייצבים "להתאמץ" ועל ידי כך להתחזק ולעזור לנו גם בשגרה לשמור על הברכיים.

המקרה האישי שלי

הבת שלי סובלת מפריקות ברכיים חוזרות ונשנות עקב התרופפות הרצועות במהלך נפילה. הומלץ לנו ע"י אורתופד מומחה בעל שם לעבור ניתוח בברכיים. בתור אמא נחרדתי מהמחשבה שהבת שלי תצטרך לעבור ניתוח בגיל כה צעיר (16) וחיפשתי לה אלטרנטיבות טבעיות ולא פולשניות. היא הלכה לפיזיותרפיה במשך קרוב לשנה, אולם טענה שהיא לא חשה שום שיפור, לכן כשהוזמנתי לנסות את המערכת, הרגשתי שאולי כאן יהיה מענה הולם למה שחיפשנו כל הזמן.

בלוגרית ישראלית בודקת את נעלי אפוסתרפיה

בדיקת ההתאמה

בשלב הראשוני נבדקת ההתאמה לטיפול. עלינו על משטח עם חיישני לחץ הבודק פרמטרים של ההליכה כמו אורכי צעדים, מהירות ואופן נשיאת המשקל (על איזו מהרגליים שלנו אנו מבלים יותר זמן, ימן או שמאל?) וענינו על שאלון בנושא כאבי הברכיים. לאחר מכן נפגשנו להתייעצות עם פזיותרפיסט מומחה לאפוסתרפיה ועם רונית שוהם- בלונדר, מנהלת המרכז בחיפה וסיפרנו להם את ההיסטוריה הרפואית של הילדה. הם גם שאלו אותה שאלות, בדקו והתבוננו באופן ההליכה שלה. כאן המקום לציין את העדינות והרגישות של רונית והצוות כולו במפגש עם ביתי.

אחרי שקבעו כי מערכת האפוס יכולה לעזור במקרה שלנו, רונית התקינה לנו את השלב הראשון בטיפול. מתחילים עם יחידות יחסית שטוחות ורק לאחר חודש עולים שלב, מזיזים משהו בנעל, מגביהים את הנעל ומאתגרים את הרגליים והברכיים יותר.

מהלך הטיפול בבית

כששמים את הנעליים בערב, החשק לרבוץ מול הטלוויזיה פוחת, רוצים לממש את הטיפול ולהסתובב קצת בבית עם הנעליים.

כשמדובר בנערה עם חיי חברה, לימודים ופעילויות, אז ישנם ימים שבהם היא יותר עסוקה או שוכחת לנעול את נעלי האפוס, כאן אני נמצאת כדי להזכיר לה ולחזק אותה בתהליך ההחלמה.

נעלי אפוס אפוסתרפיה

תוצאות הטיפול

לאחר כארבעה חודשי טיפול, בהם אנחנו משתדלים להתמיד בהליכה, נרשמת הטבה במצב הברכיים. הילדה פחות מתלוננת על כאבים, פחות דיווחים על נפילות. לאחר שבוע שבו שהיו לה כמה מבחני בגרות והיא לא הספיקה להתאמן עם הנעליים, החלו תלונות על כאבי ברכיים להופיע שוב, מיד ביקשתי ממנה שתחזור לאימוני ההליכה ושלא תזלזל.

אנחנו מרוצים מנעלי האפוסתרפיה ומהשיפור הנלווה להליכה בהם.

 לכניסה לאתר אפוסתרפיה

Comments

comments

Powered by Facebook Comments