סדנאות הבישול הטבעוניות של גילת רווה אור

ערב לפני הסדנה הטבעונית של גילת רווה אור, התקשרתי לבעלי, שיצא להגנ"ש, כולי היסטריה "אלי, יש בדרך מחלף! מה אני אעשה, ממש בא לי ללכת!"

דקות לפני כן גיליתי שבדרך מעפולה לשמשית, שם ביתה של גילת, יש מחלף דיי מורכב בשבילי (כאן המקום לווידוי ובקשת סליחה מכל בנות המין השולטות. כל הבדיחות על "נשים- נהגות- גרועות"- הם בגללי!)

בסוף נסעתי דרך נצרת עילית והכביש היה רגוע ונטול מחלפים.

בבוקר קריר ונעים, הגענו, אני ואימי שהצטרפה אליי לסדנת הבישול הטבעוני, ליישוב שמשית, יישוב יפהפה וירוק. גילת קיבלה אותנו במאור פנים, מזגה תה צמחים והגישה עוגיות שקדים טבעוניות.

עוגיות שקדים טבעוניות

גילת מגיעה מתחום היוגה, היא מאמינה שהיוגה היא נקודת המרכז וממנה מתפתח הכל. היוגה מביאה עימה גישה של זרימה וגמישות מחשבתית שמתגלה בהמשך במטבח, בתזונה ובחיים עצמם.

גילת מאמינה שחשוב להכיר ולהיות מחוברים לגוף שלנו, מתוך החיבור הזה להגיע לאג'נדה תזונתית המתאימה לנו (טבעונות, צמחונות, ללא גלוטן, ללא מוצרי חלב וכו'), אבל, גם אחרי שגיבשנו אג'נדה כזו אפשר לזוז ממנה מידי פעם ו"לחטוא" קצת. מתוך הפתיחות הזו דווקא מצליחים להתמיד בתכנית העל הראשית שלנו.

גילת ממליצה לפתוח את הבוקר עם שייק ירוק, הנספג טוב יותר בגוף, בשל היותם של הירקות והפירות במצב נוזלי.

מתחילים עם בסיס ירוק (חסה, פטרוזיליה או עלי מנגולד), ועליו מוסיפים מרכיבים אהובים כפירות ומיני אגוזים.

לפי גילת, כשאוכלים אוכל בריא ומזין, לא צריך להיות עסוקים בספירת קלוריות, כי הגוף מקבל את כל צרכיו וכך פחות נכנעים לכל מיני "חשקים". גם כשנוצר חשק למתוק, כדאי לתעל אותו ולבחור במתוק מהטבע: בטטה, דלעת או תמר.

אחרי שנשמנו את הטבע בגינה היפה של גילת, נכנסנו לבית. שם סביב שולחן עץ ענק, חיכו לנו קרשי החיתוך וסכיני השף. התחלנו במלאכה.

סדנה הטבעונית של גילת רווה אור

מה בתפריט?

ההספק של יום שישי היה מרשים. כמובן שאת כל ההכנות כבישול מקדים והנבטה, ערכה גילת, אבל הכנו קרפצ'יו סלק ומלון, קרפצ'יו קולרבי, קדירת סלק ממולא  נפלאה ומרשימה, עלי אורז ממולאים, סלט קינואה אדומה מונבטת וקלויה, לביבות בוטנים, ממרחים משגעים וקלים להכנה כממרח סלרי, ממרח תאנים וממרח כרובית משגע.

קדירת סלק ממולא

בבוקר יום שישי אחד, ניתן לנו ידע שצברה גילת במשך שנים של פיתוחי מתכונים וזיכוך המרכיבים למינימום ההכרחי.

מה נאמץ לחיי היומיום?

מלבד הגישה הקלילה והרוח הזורמת שגילת השפיעה עלינו. אמא שלי אמרה שהיא תתחיל להכין בבית את קדירת הסלק הממולא.

אני מאוד התרשמתי מהממרחים, גם בגלל טעמם המשגע וגם בגלל שהם מספקים פיתרון מהיר לארוחת בוקר (בסנדביץ לעבודה) וגם לארוחת ערב קלילה. גם את העוגיות שקדים אשמח לאמץ לאירוח מרשים.

בלוגרית טבעונית

עוד פרטים על הסדנאות של גילת רווה אור תוכלו למצוא בדף הפייסבוק שלה- יצירה טבעונית במטבח

למתכון קדירת הסלק המשגע אתם מוזמנים לפוסט

Comments

comments

Powered by Facebook Comments