גיא סגל- מומחה לפוריות ולרפואת נשים סינית

גיא סגלאת גיא אני מכירה דרך בעלי. בעלי, שמטופל אצלו, הבחין בכל התעודות של גיא על הקיר. "אתה מומחה לרפואת נשים?!" הוא שאל אותו באחת מפגישותיהם, "לאשתי יש בלוג לנשים, אולי הקוראות שלה ישמחו לשמוע על רפואה סינית, על דיקור וקצת טיפים מעשיים…"

עזבתי את הבישולים של יום שישי בשמחה כדי להכיר אדם עדין ונעים וגם לשמוע ולשאול:

איך הגעת להתמחות בתחום רפואת הנשים?

את השנה הרביעית ללימודיי העברתי בהתמחות בסין. עברתי בכל המחלקות וכשהגעתי לרפואת נשים נדהמתי לגלות שלכל דבר יש תשובה ואפשר לעזור בעזרת דיקור, תזונה וצמחים סיניים. גלולות למניעת הריון שנותנים בארץ באופן תדיר כפתרון לבעיות שונות (מלבד מניעת הריון), הן לא פתרון ראוי ולעיתים אף מזיקות לאישה.

ספר לי קצת על הנשים בסין. האם הן באמת יותר בריאות מהנשים הישראליות?

הנשים בסין לא חוות את תופעות גיל המעבר או תופעות המחזור, הן חיות נכון ואוכלות אוכל בריא המכיל פחות כימיקלים והורמונים. אורח החיים בישראל יותר לחוץ ומתוח וההשפעה ניכרת על הגוף. אצל ישראלים אני מוצא הרבה מצבים של חוסר איזון בכבד, בכליות או במערכת העיכול. מלבד נושא הפיריון אחד הטיפולים הכי פופולריים אצלי בקליניקה הוא דיקור לצורך הרזייה, להפתעתי בסין אפילו נשים רזות עושות את הטיפול הזה.

טיפול להרזייה, זה מעניין…

בטיפול כזה הדגש הוא על המרצת מערכת העיכול בצורה בריאה. הירידה בטוחה וגם לאחר הירידה התוצאות נשמרות. התהליך מגיע עם המלצות תזונה אינדבידואליות לאותה המטופלת.

רפואה סינית

מה ההבדל בין הרפואה הסינית לרפואה המערבית בהקשר של פוריות?

הרפואה הסינית לא מסתכלת רק על הרחם כפרט, אלא על הגוף כולו כמכלול שלם. מה משפיע על הביצית שלא לקבל את הזרע? או למה האישה לא הצליחה להחזיק בתוכה את הביצית המופרית יותר מ-6-8 שבועות ואז חוותה הפלה?  ההבחנה היא מצד אחד מערכתית ומצד שני מאוד מדוייקת. מחקרים גילו ששילוב של רפואה סינית עם רפואה מערבית מעלה את אחוזי ההצלחה של הרפואה המערבית מ- 20% ל- 50% (אחוזי הצלחה לחודש).

באלו גילאים רפואת הנשים הסינית מטפלת?

החל מנערות שטרם קיבלו מחזור, או שמתלוננות על כאבי מחזור, אי סדירות או עודף דימום, בעיות פיריון בגברים ונשים (נושא שאני חוקר ללא הרף), גיל המעבר והגיל השלישי.

ויש סיפורי הצלחה?

בוודאי. הרבה. סיפור אחד שמאוד ריגש אותי הוא סיפורה של אחת המטופלות שניסתה תקופה ארוכה להכנס להריון, לרפואה המערבית לא היתה שום הבחנה לגבי מהות הבעיה, לעומת זאת אני מצאתי הבחנה סינית מאוד מדוייקת. לאחר כמה חודשי טיפול, האישה נכנסה להריון תקין, הולידה תינוק בריא ואפילו קראה לילד גיא.

יש לי תופעה של כאבי ראש יום לפני קבלת המחזור, על מה תמליץ לי?

מקרה כזה מעיד על תקיעות שבבת אחת עם קבלת המחזור משתחררת. אני הייתי ממליץ על אוכל קצת פיקנטי, סלק מבושל, טבליות כלורלה ושתיה מרובה.

דיקור סיני

גיא בדק אותי ובמקום הצהיר "יש לך עכשיו כאב ראש?!", "כן…" עניתי, והנה אני כאן בתמונות עם מחטים סיניות בראש, ביד וברגל… יש לי פחד ממחטים, אבל את המחטים האלו לא הרגשתי כמעט. המחטים, אגב, הן חד פעמיות ונזרקות בגמר הטיפול לפח. איך שהמחט נכנסה- כאב הראש ברח.

קצת טיפים שגיא שיתף לטובת כולנו:

  • יש להתייחס לכל חוסר איזון וכל מיחוש ככרטיס ביקור. כרטיס שמעיד על משהו נסתר ולא כדאי להתעלם ממנו, אלא לנסות ולפענח בעזרת מומחה היכן הבעיה.
  • מרבית הסויה הקיימת בארץ כיום היא סויה מהונדסת גנטית. כולל חטיפי הסויה הנמכרים בארץ. ישנה חברה אחת שמוכרת סויה אמיתית ולא מהונדסת, שגיא מכיר והיא "טופו קדיתא". טופו טעים, בריא, לא מהונדס ונעשה בעבודת יד.
  • נכון שאורז מלא יותר מזין מאורז לבן, אבל גיא לא ממליץ על אורז מלא לאדם עם בעיות עיכול וקושי בעיכול.
  • בטטה הינה בריאה ומזינה אבל לא מתאימה כלל לחולי סכרת.
  • ארוחת בוקר מזינה מפחיתה באופן משמעותי את תופעת השחלות הפוליציסטיות.
  • הקלה על כאבי מחזור- ארוחות בזמנים קבועים: 3 ארוחות גדולות+ 2 ארוחות קטנות, יעזרו להסדרת ולהקלת כאבי המחזור. ושתיה של לפחות ליטר וחצי מים לא קרים ביום.
  • אקנה- כלורלה הינה מיקרו אצה ירוקה, טבליות של כלורלה טובות לבעיות שונות וגם למקרי אקנה.

הדבר הכי חשוב שהבנתי אצל גיא זה שאין שום סיבה לסבול כי אפשר לטפל ולתקן. גיא מקבל מטופלים גם בתל אביב וגם בעפולה. ואני ממליצה עליו מכל הלב.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments