10 טיפים לחתונה מוצלחת

עצות לחתונה שפויה

מאת: בת אל זינגר – ביטון

מתחתנים. צילום: אקספוז

מה מסמל את מימוש האהבה יותר מאשר הפגנת התחייבות וענידת טבעת קבל עם ועדה ? לרגל ט"ו באב, חג האהבה המתקרב אלינו, ריכזה עבורנו הנשואה הטרייה בת אל זינגר – ביטון מבחר עצות למתחתנים:

  1. שמלת כלה – הדובדבן שבקצפת והכי חשוב לכל כלה זו השמלה. אז אם מדובר בפנינה טורנה או בדני מזרחי המחיר מתחיל ב-12 אלף ומטפס עד 30 אלף לשמלה. יש לציין שהמחירים המוזכרים הם להשכרת שמלה ללילה אחד ולא לקניה. בדרך כלל גם במקומות כאלה פחות מתחשבים ברצונות וברעיונות שלך ויותר "מכתיבים" לך איך השמלה תראה.
    לעומת זאת במכונים ותופרות המחירים יורדים פלאים… שמלות מוכנות יכולות לעלות 3.5 אלף וחדשות 6 אלף. ממליצה בחום לעשות סיבוב אצל 2-3 מעצבים מוכרים, להסגר על גיזרה שמחמיאה לך, על רעיונות מיוחדים ועל סוגי בד וללכת עם המידע והרעיונות (ואם יש גם תמונה ממגזין/עיתון מומלץ) לתופרת ששמעת עליה ולוקחת מחירים סבירים. חשוב לבדוק את איכות התפירה של אותה תופרת ולשמוע המלצה ממישהו שכבר עשה.
    בדר"כ בכל מקום שמשכיר שמלות בין אם תופרות ובין אם מעצבים מוכרים – מקבלים סט תכשיטים תואם לשמלה לאותו ערב בחינם. לכן לא ממליצה לדאוג לתכשיטים קודם ולרוץ לקנות.
  2. בטבעות נישואין יש מבחר ענק, סוגים, צבעים ודוגמאות בשפע שמשתנות בלי סוף… אפשר ללכת על המראה הקלאסי או על הטרנדי. בסופו של דבר זו רק טבעת ואין לה חשיבות מיוחדת אחריי הקידוש. המטרה שלה היא להתקדש בה ולא יותר כך שאם אחרי שנתיים שלוש נמאס ממנה – תמיד אפשר להחליף. כמו כן, אני ממליצה לקנות ישירות מבתי יציקה. לוקחים מחירים פר משקל ולא על חריטות ועבודה מיוחדת, וגם ישר יוצקים טבעת לפי המידה שלך ככה שלא מאבדים משקל. הטבעת מוכנה בין שבוע לשבועיים וניתן לשנות מידה (לפחות פעם אחת) בלי עלות.
    בחנות רגילה המחיר משתנה על פי צורה, ולאחר בחירת המידה, כל שינוי כרוך בתשלום.
  3. עיצוב – (הסיוט הכי גדול בחתונה שלנו) המחירים יכולים לטפס בלי פרופורציה למחירים מטורפים! לכן לפני הסגירה עם האולם יש לוודא מה האולם נותן, לנסות להוציא ממנו כמה שיותר ולשים לב אם מחתימים אתכם על כך שאין אפשרות להביא מעצב חיצוני… וכמובן שלא להשתגע.. בסוף החתונה אף אחד לא זוכר מה היה גודל הזר וכמה פמוטים היו בשולחן אז כל עוד העיצוב נעים לעין זה מספיק. אם החלטתם לקחת חבילת עיצוב מהאולם ואתם מתלבטים איזו חבילה, מומלץ לבוא ביום שיש אירוע עם עיצוב סטנדט/משודרג ולבדוק אם זה מתאים…
  4. מומלץ לשתף כמה שיותר אנשים באירגונים של החתונה כדי: 1. לא ליצור עומס על האנשים הקרובים  2. גם אם הכוונות טובות ולא רוצים להטריח, תמיד יש אנשים שיעלבו או ירגישו לא רצויים מהסיבה שלא שיתפתם אותם בהכנות… אז יש כל כך הרבה מה לעשות פשוט מומלץ לנצל כל הצעת עזרה אפילו לתת רק תפקידים קטנים לאנשים שאתם יודעים שלא הציעו רק מנימוס.
  5. ביום החתונה עצמו, מומלץ למנות חברה קרובה, מלווה, או משפחה רחוקה (אבל לא מהמשפחה הקרובה) שתהיה צמודה אליך במהלך היום עצמו וניידת עם רכב (למקרה ששכחת את התכשיטים, את הזר או שסתם בא לך סנדוויץ' מארומה).
  6. לא מומלץ לשנות תסרוקת באמצע החתונה !!! לכל מי שחשבה על זה…  זה תמיד לוקח יותר זמן מהמצופה וזה גם ככה ערב לחוץ ואין מספיק זמן, השלושת רבעי שעה הזו מאוד קריטית ובאה על חשבון צילום עם האורחים ולהגיד שלום בין השולחנות…
  7. כמה טיפים קטנים וחשובים: לקחת אודם וסומק שיהיה אפשר לחדש פעם – פעמיים במהלך הערב… (אותה חברה שמונתה מראש), מסטיקים או חטיפי אנרגיה קטנים – לפעמים יש בחילה או סתם חוסר תאבון מהתרגשות אז שיהיה משהו קטן וטעים להכניס לפה.. מגבונים מסירי כתמים – גם אם לא תשתמשי זה תמיד מרגיע שיש.. טישו – למקרה שתתרגשי, נעליים להחלפה.. ואם כבר מדברים על נעליים אז מומלץ ללכת עם נעלי החתונה שבוע לפני החתונה כדי להתרגל ושלא יפצעו את הרגליים… לבקש מהאולם מראש יין לבן ולא אדום בחופה (יאיר שפך עלי את היין בחופה ובגלל שהוא היה לבן לא שמו לב על השמלה), לבקש מהרב מראש – לפני החתונה להסביר איך הולכת החתונה.. מתי מכסים, מתי שוברים את הכוס וכו', לא נעים להגיע לזמן החופה ולהלחץ כשהמנהל אירועים עוזב אותך לרגע לאולם השני ואתה לא יודע מה לעשות…
  8. באם יש הושבה שמית, תמיד יש שינויים בימים האחרונים שלפני החתונה. לכן מומלץ לבקש מחבר שיתקשר לוודא עם אנשים שאישרו הגעתם שאכן אין שינויים והאם מס' האנשים שאושר מראש אכן מגיעים (אפשר גם במקום להתקשר לשלוח תזכורת בסמס ולבקש שיאשרו שאין שינוי).
  9. חליפות חתן נעות בין 500 ל-6,000 ש"ח. בחליפות יש המון זיופים (גם בחנויות מוכרות) ולכן לא תמיד היוקר קובע. לאור העובדה שבדרך כלל זו חליפה חד פעמית, מומלץ לבדוק איך החליפה מונחת, את הבד (לשים לב שיש בדים שבתמונות נראים מבריקים יותר או פחות) ולא רק את המותג והמחיר.
  10. מצד אחד חתונה זו פעם בחיים אז לא כדאי להתקמצן על דברים שחשובים לך. מצד שני, גם חבל לזרוק כסף מיותר על ערב אחד. כדאי לעשות חשבונות עם בן הזוג מה הכי חשוב ומה פחות ולהקציב מראש לכל דבר.. כך שלא תצאו אחרי החתונה בהפסדים…

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

  1. קארין אפלבאום

    26 ביולי 2012 at 18:41

    איזו כתבה מצויינת! וגם הטיימינג מושלם!
    תודה רבה וברוכה הבאה!!!

    1. לילך

      27 ביולי 2012 at 11:12

      תודה קארין, את כל זאת בת-אל ממש עברה לא מזמן, כך שהעצות לא באות מפי מפיקים או מעצבי שמלות כלה או בעלי אולמות ובעלי אינטרסים, אלא מפי כלה צעירה שרוצה בטובת כלות אחרות…

  2. שלי וירין

    31 ביולי 2012 at 18:57

    כתבה ממצה ומעולה. אימצנו כמה טיפים בדרך לחופה.

Comments are closed.