יקב רמת הגולן ~ לחגוג פורים עם יין ישראלי אהוב

יקבי רמת הגולן"נו, למה אתה מתחפש?" שואלת אותו הסבתא "אני לא מתחפש השנה!" עונה לה בני. "אתה כן מתחפש, אתה רק בכיתה ד' ואתה מתחפש, כמו כולם." אני מתערבת. "אמא, באיזה גיל הפסקת להתחפש?" הוא שואל, "בגיל 30" אני לוקחת טווח ביטחון של עשור.

מסתבר שלהתחפש זה לא קול. יש ילדים שמאוד אוהבים להתחפש וילדים כמו שלי ששונאים את זה ומחכים עד לרגע האחרון עם המשימה.

"אני אתחפש לקוסם" בסוף הוא מודיע לסבתא שלו שעונה לו בלי לחשוב "קוסם זה לא מקורי". אני עושה לה פרצופים (ככה מתקשרים אצלנו) ומנופפת בידיי וברגליי שתפסיק עם הקו הזה, עד שיש משהו שהוא רוצה, עדיף להגיד שזה הכי מגניב ולסגור עניין. חוץ מזה להיות אמא בפורים זה תיק רציני. את חייבת להפוך לסטייליסטית, מלבישה, קונדיטורית, ליצן ומארגנת מסיבות והכל בשבוע אחד. אז אולי כדאי שיהיה איזה קוסם בסביבה.

בקבוקי יין למשלוחי המנות

אחת ממצוות החג היא משלוח המנות. בילדותי אימי היתה מתחילה יומיים לפני החג עם העוגיות. שבקייה מטוגנת עם מי סוכר, מרציפן שמשני צדדיו אגוז מלך, והיה גם תמר שבתוכו נח עיגול מרציפן. כל זה נארז בצלחות חד פעמיות ולכל משלוח כזה היתה מצרפת בקבוק יין פטישים קטן. היה לו צבע מזעזע וטעם בהתאם, אבל בשנות השמונים הוא הוסיף גוון וסטייל למשלוח המנות. למי שמחפש/ת בקבוקי יין קטנים ואיכותיים, היום ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות מגוון רחב מיינות סדרת גמלא האיכותית של יקב רמת הגולן בבקבוקים חמודים של 375 מ"ל, ביניהם גם את הברוט מסדרת גמלא השמורה- יין מבעבע בשיטה המסורתית, עבור אלו הרוצים לפנק במשלוח מנות חגיגי במחיר סביר.

גמלא השמורה

היום אני מכינה משלוחי מנות ממש ספורים, רק למשפחה הקרובה ולמשלוחי המנות שלי אני מוסיפה גם דברים ממש לא קשורים (כמו ספרים ומוצרי טיפוח…) וכמובן דברים שהם מבחינתי חובה במשלוח מנות- כמו שוקולד טעים ויין משובח.

גמלא קברנה סוביניון (מגנום) 2011 לסעודת פורים

מצווה נוספת בסעודת פורים היא "מיחייב איניש לבסומי בפוריא", כלומר חייב אדם "להתבסם", לבסומי, להיטיב ליבו ביין. למתארחים בחג, יפה להגיע עם בקבוק יין ענקי (ליטר וחצי!) יין מגנום, גמלא קברנה סוביניון. (כ- 155 ₪)

גמלא קברנה סוביניון 2011

קודם כל להגיע עם יין כזה לארוחה משפחתית זה "לעשות כניסה", כיף לבוא בידיים מלאות כל כך. מעבר לכך שהבקבוק מרשים, תהליך התיישנות היין בבקבוק גדול היא איטית יותר, מכיוון ששטח הפנים גדול יותר וכמות החמצן שבבקבוק קטנה יותר. שתיית בקבוק מגנום היא חוויית שתייה אחרת והיא תתאים בארוע כמו סעודת פורים, שבו שותים יותר מבקבוק אחד בארוחה.

גמלא קברנה סוביניון 2011 מיוצר מענבי קברנה סוביניון המגיעים מכרמים ברמת הגולן הקרירה ומכרם אחד הממוקם בגליל העליון. היין התיישן למשך שנה בחביות עץ אלון צרפתי. זהו קברנה סוביניון שופע טעם ונגיש, בעל גוף טוב וסיומת מהנה, מומלץ לצד צלעות כבש על האש. גמלא קברנה סוביניון מהנה לשתייה כבר עכשיו וימשיך להשתפר בבקבוק 6 עד 8 שנים מהבציר.

גמלא השמורה רוזה סירה 2013 והר חרמון אינדיגו 2013

גמלא השמורה רוזה סירה 2013 (כ- 60 ₪) יוצר מענבי סירה שגודלו בכרמים ברמת הגולן עם נגיעה קלה של ענבים מזן ויונייה. זהו יין רוזה יבש, קריר, מרענן ומהנה, בהחלט לא יין רוזה שגרתי. גמלא השמורה רוזה סירה מתאים למגוון רחב של מאכלים ויהיה נהדר לצד מנות טאפאס, דג בגריל או בשרים על האש וגם מנות פיקנטיות מהמטבח ההודי.

יין לפורים ביקב רמת הגולן

הר חרמון אינדיגו 2013, (כ- 40 ₪) מורכב משילוב של שני זנים קלאסיים: קברנה סוביניון וסירה. הקברנה תורם ליין מבנה מרשים והסירה, בין השאר, גם תורם גוון סגול עמוק  יפהפה. כל הענבים נבצרו בכרמי רמת הגולן הקרירים. יין מהנה, מלא טעם וידידותי במיוחד, שיתאים ללגימה לצד המנות עיקריות של ארוחת החג  כמו נתחי בשר ותבשילי קדרה דשנים וכן לצד בשר על האש.

כדאי לבקר במרכז המבקרים של יקב רמת הגולן וכן ניתן לקרוא עוד בנושא יין, קהילות ופעילויות באתר של יקב רמת הגולן.

מסיבת החלפת בגדים וידע

אני רוצה להזמין אתכן למסיבת החלפת בגדים וידע שאני מארגנת ביחד עם צוות נשות "מאמא דו עפולה". המסיבה תתקיים ביום שני ה- 9/3/15 בשעה 18:30 במרכז צעירים עפולה (בגלריה צמוד להיכל התרבות) רחוב חטיבה תשע 15. נפתח בהרצאות של כהנת הבריאות פיליס גלזר והסטייליסטית המהממת שרון חזום ונמשיך במסיבת החלפת בגדים. פרטים והצטרפות באירוע בפייסבוק (פרטים נוספים גם בטלפון: 04-6484284 מרכז צעירים) אתן מוזמנות להגיע ולפגוש שם גם אותי. מבטיחה שנרים כוסית לחיים!

Comments

comments

Powered by Facebook Comments