מה אוכלות הטבעוניות? (ולא רק בלילות…)

אני סוגרת שנה של טבעונות. שנה שהתחילה בהרבה בלבול שנגרם בגלל שממש לא הייתי ערוכה ולא ידעתי מה לאכול בהתחלה. לאט לאט התארגנתי ואחרי חיפושים ותובנות גם לגבי הדרך הנכונה עבורי. הגעתי לסדר יום מובנה וטוב.

מה קיבלתי במתנה מהטבעונות?

הבונוסים בעקבות הבחירה בטבעונות התחילו להגיע. הרגשתי רוחנית יותר, רגועה יותר, מפוקסת יותר. פחתו לי כאבי הבטן שסבלתי מהם תדיר, התקרבתי לעצמי. התחלתי לסיים כל יום עם מדיטציה. סחפתי אחריי את ילדיי. הם עושים איתי מדיטציה, מנסים לפעמים לאכול מהמנות שלי. אני עדיין מבשלת כפול. משהו להם ומשהו נפרד לי. אבל קל לי וזה נעשה באהבה.

מבין ים המוצרים שניסיתי, הבאתי לכם דוגמאות של אלו שאני חושבת שהם מוצלחים וטעימים. לא רק כתחליף ל, אלא עומדים בזכות עצמם, עובדה שהילדים שלי גם אוהבים אותם.

טראפלס תמרים וקקאו

אחד הטעימים. אני פותחת איתו את הבוקר. מרוב שמדובר בכדור תמרים עשיר ודחוס, מספיק לי אחד כזה לבוקר ואחר נוסף עם התה של אחר הצהריים.

vegan

מה מכיל?

תמרים כבושים, סילאן טבעי, קשיו, קוקוס וקקאו.

אין בו סוכר, ללא חומרים משמרים, ללא רכיבי חיטה וללא שומן טראנס.

BBQ בורגרים מהצומח לצלייה על הגריל

מנת צהריים נפלאה. אנשי קהילת העבריים בדימונה, השומרים על תפריט טבעוני באופן הדוק, משתתפים בהכנת המנות ורואים שיש כאן חשיבה טבעונית הנעשית מתוך דרך חיים ואמונה. כלומר, החשיבה היא לא רק על טבעונות, אלא על טבעונות בריאה המחוזקת בעדשים, זרעי פשתן והדברים החיוביים שיש בטבע.

המלצה חמה שלי ניתנת לבורגר פטריות. טעים אש.

בסדרה הבורגרים של BBQ: בורגר ניו-יורק קלאסי, בורגר קליפורניה עם ברוקולי, בורגר טקסס עם פטריות ובורגר קבב עם פטרוזיליה.

סדרת BBQ מהצומח טבע דלי

מה מכיל?

שילוב של חלבון סויה וחלבון חיטה (סייטן). רכיבי הבורגרים כוללים קינואה, שקדים, עדשים מונבטות, זרעי פשתן, אורז מלא, צ'יה, אזוקי, כוסמת ומש.

"גבינה צהובה" טבעונית בטעם מוצרלה 

אם תשאלו "חוזר בתשובה" טבעוני למה הוא מתגעגע, לכל אחד יש את הקיק שלו. בעלי הופתע מאוד ממני שכאוהבת בשרים, עמדתי בערבי "על האש" ואכלתי את הפטריות שלי בלי להניד עפעף, אבל האמת היא שמרגע שהחלטתי, שום דבר לא ממש "עשה לי את זה", הדבר הקטן היחידי היה  כשנזכרתי איך הגבינה הצהובה נמתחת מעל פיצה.

מוצרלה ומלוחה בטעם פיקנטי משומשו טבעונית

וזה כנראה הקיק שלי. גבינה צהובה מותכת ונמסה בפה.

טעמתי את תחליף הגבינת מוצרלה הטבעונית של משו MASHU. בצורתה הקרה ה"גבינה" פחות טעימה, אבל כשהיא מותכת, מתרחש הנס והיא הופכת להיות מאוד טעימה, קצת נדבקת לשיניים (תמונה של הפיצה בהמשך…)

הכנתי עם הגוש הטבעוני בטעם מוצרלה פיצה. כשאת הבסיס הכנתי מקמח כוסמין (מומלץ ביותר, טעים ובריא).

כאן בתמונה הפיצה לפני כניסתה לתנור.

פיצה טבעונית

מהפיצה שלי אכלו כולם, מבוגרים, ילדים וטף.

הנה הצלחת שלי- ריבוע פיצה מושלם ומפנק.

פיצה טבעונית טעימה מקמח כוסמין

מה מכיל?

שמן קוקוס (מרכיב עיקרי), עמילן תירס, סידן וסיבים תזונתיים.

ללא חומרים משמרים, ללא שומן טרנס, אינם מכילים סויה, גלוטן ולקטוז, אחוזי שומן מופחתים יחסית ליתר התחליפים הקיימים בשוק.

***

מסתבר שעם קצת עזרה אפשר להכין אוכל טבעוני טעים בקלות. בלי לוותר על טעם או על חשקים. ובעיקר בלי לוותר על הבריאות ועל העקרונות.

מוזמנים לאינסטגרם שלי

ולדף הפייסבוק של Cherchez la femme

Comments

comments

Powered by Facebook Comments