לצבוע את הבית לבדך

עשי זאת בעצמך

לפני כמה שנים כשבעלי יצא לאבט"ש (אבטחת יישובים) החלטתי לעשות מעשה ולצבוע את כל הסלון. לעשות לו הפתעה. הלכתי וקניתי צבע ומברשת והתחלתי לצבוע.

ראיתי כמה זה קל, כמה זה כיף. במטבח חיכו לי כתמי אוכל שהילדים השאירו ושכל מגבות המטבח בעולם לא הצליחו לנקות. ויש' עם המברשת והכתמים נעלמו. איזה כיף.

מאז אני מכורה.

יש איזו דיעה שצביעה היא עבודה גברית השמורה למקצוענים בלבד. אין רחוק מכך. חברה שלי קיבלה הצעת מחיר מצבאי 10,000 שקל רק על הסלון והמטבח. לא חבל? מדובר בעבודה של יומיים עד ארבעה. חוץ מזה הסיפוק והרגשה הנפלאה שיש אחר כך שהצלחתן לעשות משהו בכוחות ידיכן גוברת על כאבי הרגליים שיבואו (חשבתן שרק היד תכאב…. הרגליים יותר, הן נאלצות לעלות ולרדת מהסולם!)

צובעת 1

מה אתן צריכות?

  • סולם קטן- מספיק אחד כזה שמגיע עד חצי הגוף. אין צורך בסולמות ענק. כדאי שתעלו עליו בחנות ותראו אם אתן מרגישות איתו בנוח. מנסיון, לעלות על סולם בהתחלה זה מלחיץ, אחרי כמה פעמים כבר תרוצו עליו…
  • מברשת- אני אוהבת מברשת יותר מרולר. יש שטוענים שמברשת זה קשה יותר ואפילו המוכר המסוקס בחנות שביקשתי ממנו צבע נירלט לבן EXTRA White  ומברשת הביט בי בהערכה מלמטה למעלה מנסה למדוד את כוחי "את? מברשת!? גברים 2 טון מבקשים ממני רולר".
  • צבע- ברור 🙂 כמובן שאם הולכים על גוון צבעוני מסוים ואחרי חודש הילד קישקש בקיר, גם אם עשית בשכל ושמרת קצת צבע בצד, עדיין יכולים להיות הבדלי צבע וזה היתרון של הצבע הלבן. גם אם החלטתם ללכת על צבע צבעוני ולא לבן, לפי דעתי רצוי שהצבע יהיה בהיר. צבעים כהים מקטינים את חלל החדר ומשרים אווירה "כבדה".
  • חישובי כמויות- יש כל מיני חישובים לקביעת כמות הצבע הדרושה. מנסיוני החישובים הללו רחוקים מהמציאות, מספיק שיש בחדר חלון גדול והרי לכם סטיית תקן ענקית. קנו 5 ליטר לחדר ואם צריך, תמיד אפשר לקנות עוד.
  • קערת מים גדולה והרבה מגבות- אני פורסת על הריצפה עיתונים או עדיף שקיות ניילון ענקיות, אבל על הפנלים אני לא שמה מסקינטייפ ודומיו. פשוט ברגע שמתלכלך- אני מנגבת. כך הצבע לא מספיק להתייבש וקל לנקות אותו. חוץ מזה את הפאנלים אני צובעת עם הצבע על חצי פאנל ואז בעדינות עם סמרטוט לח אני מנגבת רק את הפאנל וכך הגימור מושלם ונקי.
  • מכחול דק- עכשיו אני ממש מומחית ולא זקוקה לו, אבל כשהתחלתי, את הפינות השונות ומסביב לתקעים הייתי נוהגת לעשות עם מכחול דק יותר.
  • מטפחת- עכשיו גם סתם קוקו מספיק לי אבל כשרק התחלתי בטעות ניתז עליי על כל השיער שפריץ של צבע ולכן אני מציעה לכסות את הראש במטפחת למתחילות שבחבורה.

קחו בחשבון יומיים של עבודה, יום מנוחה באמצע כי הרגליים, יד ימין וכל הגוף דיי תפוס ושוב עוד יום- יומיים עבודה, תלוי בגודל הסלון שלכם. סלון קטן אפשר לסיים גם ביומיים עבודה.

כמובן כשאני מדברת על ימים אני מתכוונת לבקרים בלבד, אחה"צ הילדים מגיעים… נראה מי תצליח לצבוע כשהם מסתובבים בבית… (למרות שאני מודה שהייתי מחכה שהם ישנו ולוקחת מברשת להספיק עוד קצת…)

בית סופי

אז, כמו שסיפרתי, לפני כמה שנים עשיתי הפתעה וצבעתי את הסלון+ המטבח בצבע אפור- כחול. בשנה האחרונה ממש נמאס לי מהכהות של הצבע והתגבשה בליבי ההחלטה והחלום לצבוע בלבן. לבחירתי נשלח אליי צבע "הכי לבן שיש" מנירלט איתו צבעתי. השלב הבא שלי הוא להזמין מעצב/ת הביתה ולתכנן הנמכת תקרה עם ספוטים וגומחה מגבס לטלוויזיה.

לאוהבות הצבע, ליאן לב מהבלוג freyja's dream גם נתנה ידה במברשת והתוצאה המדהימה לפניכן-

בית ליאן

יש הרבה שצובעים לפני פסח. אני אומרת, עדיף לחכות אחרי פסח, אז מזג האוויר מתחמם, הצבע מתייבש מהר יותר ופחות לחוצים לעמוד בלוח זמנים שעמוס גם כך בנקיונות, קניות ובישולים.

בהצלחה והידד לצובעות!

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

  1. דנית

    18 במרץ 2013 at 7:30

    לילך אהבתי! שנים שאני צובעת לבד את הבית. זה מהנה ונותן לי מקום חופשי לבטא את היצירתיות שככה מחפשת לה דרור.. מתוך נסיון היתי מוסיפה טיפ קטן. לפני שמתחילים לצבוע את הקירות וכמובן אחרי שעוברים עליהם עם מטלית יבשה במיוחד בפינות ובתקרה למנוע קורי עכביש ושלל ליכלוכים , כשאי להתחיל ולצבוע קודם את המסגרות של הקיר ומסביב לדלתות מהאלים, מסביב לשקעים ולחיבור בין התיקרה לקיר. בדרך כלל בתחילת הצביעה יש יותר כוח ולכן כדאי בסבלנות לדייק ואז מה שנשאר בסוף זה רק להתמקד בכל שאר הקירות כשצובעים את כל המרחב . חג שמח!

    1. לילך

      18 במרץ 2013 at 9:38

      דנית- טיפ מעולה! שמחתי לשמוע!
      נכון, יש בצביעה משהו משחרר ומספק, כי במהירות משיגים התחדשות וניקיון!
      חג שמח!

  2. קארין

    19 במרץ 2013 at 16:30

    איזו חרוצה!
    ממש מביא חשק לצבוע!

    גם יפה וגם כשרונית!

    1. לילך

      19 במרץ 2013 at 16:40

      תודה, קארין, אני מסמיקה…
      כמעט תמונה יחידה שלי בבלוג
      ואני בלי איפור ועם פיג'מה…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    19 במרץ 2013 at 22:15

    מה זה החתולה הזאת על המיטה?!!!

    שולה ד

    1. לילך

      20 במרץ 2013 at 9:39

      נכון שהיא מתוקה!
      היא חלק מהעיצוב…

Comments are closed.